​Wymieniasz opony na letnie? Pamiętaj o jeszcze jednej rzeczy, bo będzie kłopot

Michał Janiszyn

Michał Janiszyn

Wymiana opon na letnie powinna być połączona z kontrolą geometrii kół.
Wymiana opon na letnie powinna być połączona z kontrolą geometrii kół.Adobe Stock

Spis treści:

  1. Geometria i zbieżność - to ważne dla bezpieczeństwa
  2. Zbieżność kół - koła na jednej osi
  3. Objawy złej zbieżności kół
  4. Geometria to nieco więcej niż zbieżność
  5. Dlaczego warto kontrolować geometrię po zimie?
  6. Koszty ustawienia geometrii i zbieżności kół

Geometria i zbieżność - to ważne dla bezpieczeństwa

Zobacz również:

Po zakupie samochodu używanego kierowcy muszą pamiętać o zapłaceniu podatku PCC-3
Porady

Kierowcy wpadają w podatkową pułapkę. A potężna kara wisi jak topór

Krzysztof Pochłód

    Zbieżność kół - koła na jednej osi

    Objawy złej zbieżności kół

    • Nierówno zużywające się opony
    • Piszczenie kół w zakrętach na gładkiej nawierzchni
    • Samowolne "ściąganie" auta na boki podczas jazdy prosto
    • nieprecyzyjne prowadzenie

    Geometria to nieco więcej niż zbieżność

    Zobacz również:

    Widzisz znak „X” nad pasem ruchu? Musisz znać jego znaczenie
    Przepisy drogowe

    Widzisz znak „X” nad drogą? Albo wiesz co znaczy, albo tracisz prawo jazdy

    Krzysztof Pochłód

      Dlaczego warto kontrolować geometrię po zimie?

      Kontrola geometrii odbywa się dziś za pomocą komputerów, laserów i skanów 3D
      Kontrola geometrii odbywa się dziś za pomocą komputerów, laserów i skanów 3DPIOTR JEDZURA/REPORTEREast News

      Koszty ustawienia geometrii i zbieżności kół

      Trzy nowe auta dostawcze z Polski. Moto flesz odc. 85INTERIA.PL