Wymiana opon na letnie – kiedy warto zdecydować się na opcję, jaką są opony używane?

Opony
Oponymateriały promocyjne
Opony
Oponymateriały promocyjne
  1.     W przypadku ogumienia asymetrycznego oraz kierunkowego, montażu opon dokonujemy zawsze zgodnie z jej oznakowaniem. Dlatego tak istotne jest, aby zwrócić uwagę na strzałki wytłoczone na boku opony oraz napisy "outside/inside". W ten sposób zyskamy pewność, że montaż opony został dokonany zgodnie z kierunkiem toczenia. Zasada ta nie dotyczy jednak opon symetrycznych.
  2.     Dokręcając śruby mocujące pamiętajmy, by robić to w sposób optymalny. A zatem nie za mocno, lecz także nie za słabo. Co to oznacza w praktyce? Otóż np. dla samochodów małych i średnich podczas dokręcania śrub należy ustawić na kluczu moment na poziomie 90 - 120 Nm.
  3.     Przed montażem nowych opon zawsze sprawdzajmy wyważenie kół. To bowiem od prawidłowego wyważenia kół zależeć będzie miedzy innymi to, jak szybko zużywać się będą opony w naszym samochodzie.
  4.     Dbajmy o odpowiedni poziom ciśnienia w oponach. A odpowiedni to ten, który wskazuje nam producent w instrukcji pojazdu.
  5.     Nie zapominajmy o amortyzatorach. Sprawne amortyzatory to bowiem większa stabilność pojazdu oraz jego lepszy kontakt z podłożem. Nawet najlepsze opony nie zagwarantują nam bezpieczeństwa i komfortu jazdy, gdy zawiodą amortyzatory.
  •     Wiek opony. Jak utrzymują specjaliści, opony mogą być z powodzeniem użytkowane nawet przez okres 10 lat. W wybranych przypadkach, gdy eksploatacja pojazdu utrzymana była na stosunkowo niskim poziomie, wiek ten można swobodnie wydłużyć. Intensywna eksploatacja oraz niska jakość opon pochodzących od nieznanych producentów sprawiają, że opony tego rodzaju tracą swoje właściwości już po około 5 latach. Dlatego w tym wypadku warto zdecydować się na jak najmłodsze ogumienie oraz koniecznie pochodzące od renomowanych producentów.
  •     Bieżnik. Decydując się na zakup opon używanych, pamiętajmy o sprawdzeniu stanu bieżnika. Minimalna dopuszczalna wartość bieżnika opony to 1,6 mm. Jednak zaleca się, aby dla bezpieczeństwa opona posiadała bieżnik powyżej 5mm.
  •     Równomierność zużycia. Pamiętajmy, że przynajmniej po 2 opony z kompletu powinny mieć podobne zużycie, ponieważ na jednej osi ogumienie musi być w takiej samej kondycji.
.
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?