Używany Volkswagen Golf 7 - ceny, wersje i typowe usterki
Volkswagen Golf VII to popularny na rynku aut używanych model, z szeroką gamą napędów i wersji, którego produkcja zakończyła się w grudniu 2020 roku. Jeśli tylko był uczciwie serwisowany, będzie doskonałym wyborem w klasie kompaktów w cenie od 40 do 80 tysięcy złotych.
Spis treści:
- Używany Volkswagen Golf VII - nadwozie, wnętrze, pojemność bagażnika
- Używany Volkswagen Golf VII - wymiary nadwozia i pojemność bagażnika
- Używany Volkswagen Golf VII - silnik benzynowe TSI
- Używany VW Golf VII - silniki Diesla
- Używany VW Golf VII i typowe usterki
- Używany Volkswagen Golf VII - sytuacja na rynku
- Używany VW Golf VII - plusy
- Używany VW Golf VII - minusy
Zaprezentowany w 2012 roku Volkswagen Golf VII był od poprzednika większy, bardziej przestronny, a mimo to aż o 100 kg lżejszy i zdecydowanie lepiej wyposażony. Samochód przeszedł w swojej historii jeden face lifting (2016 rok), który nieco zmienił wygląd auta i wprowadził nowe elementy wyposażenia, np. cyfrowy zestaw wskaźników.
W swoim czasie Volkswagen Golf VII regularnie był uznawany za najlepszy - bo najbardziej dopracowany - nowy samochód kompaktowy. Komfort, łatwość obsługi, właściwości jezdne, jakość wykonania - w zasadzie nie było się do czego przyczepić. Z biegiem lat do oferty wjeżdżały kolejne wersje napędowe i nadwoziowe. Poniżej lista dostępnych wariantów Golfa VII generacji:
- hatchback (3- i 5-drzwiowy)
- Variant (kombi)
- Alltrack (podniesione kombi)
- GTI - hot-hatchback
- GTD - usportowiona wersja z silnikiem Diesla
- GTE - usportowiona hybryda plug-in
- R - flagowa odmiana o sportowym charakterze i napędzie 4x4
- e-Golf - odmiana z napędem elektrycznym
Czy warto więc kupić używanego Golfa VII i na co zwrócić uwagę?
Używany Volkswagen Golf VII - nadwozie, wnętrze, pojemność bagażnika
Dzięki zastosowaniu płyty MQB Volkswagen Golf mógł być oferowany w licznych odmianach napędowych, a jego konstrukcja została mocno odchudzona. Od poprzednika Golf VII był dłuższy o 5,6 cm, z kolei rozstaw osi powiększono o 5,9 cm, na czym skorzystały przede wszystkim bagażnik (aż 380 l pojemności w hatchbacku i 605 l w kombi) i przestrzeń z tyłu.
W kabinie nie brakuje też schowków, a obsługa okazuje się intuicyjna, szczególnie, że ekran dotykowy (w zależności od wersji miał 5, 5,8 lub 8 cali, po liftingu największy ekran miał 9,5 cala) nie stanowi jedynego centrum obsługi, a wieloma funkcjami nadal steruje się przyciskami/pokrętłami.
Używany Volkswagen Golf VII - wymiary nadwozia i pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. - 4255/1799/1452 mm (4560/1799/1452 mm - kombi)
Rozstaw osi - 2637 mm
Pojemność bagażnika - 380-1270 l (605-1620 l - kombi)
Używany Volkswagen Golf VII - silnik benzynowe TSI
Najmniejsze jednostki o pojemności 1.0 i 1.2 TSI najlepiej sprawdzą się w mieście. Początkowo podstawowe warianty Golfa VII wyposażano w 4-cylindrowy silnik 1.2, który mógł mieć moc 85, 105 lub 110 KM. Był on objęty akcją serwisową ze względu na problemy z regulatorem zmiennych faz rozrządu. Sam rozrząd wraz z osprzętem należy wymienić przy 150 tys. km.
Część aut z tą jednostką może mieć wysoki przebieg powyżej 200 tys. km i przeszłość flotową - raczej odradzamy. Po face liftingu podstawowym wariantem stała się jednostka o mniejszej pojemności (1.0) i liczbie cylindrów (trzy). Moc wzrosła do 115 KM (były też warianty 85- i 110-konne). Jest mniej kłopotliwy od poprzednika, ale pracuje w charakterystyczny, nieco warkotliwy sposób.
Najlepsze silniki do Golfa VII to albo 1.4 TSI albo 1.5 TSI (po face liftingu). Mają moc odpowiednio 122/125/150 lub 130/150 KM, ten pierwszy występował też w odmianie ACT (funkcja odłączania cylindrów, 1.5 TSI miał ją w standardzie). Obie te jednostki zapewniają świetną dynamikę, a kiedy jedziemy eko można uzyskać bardzo niskie spalanie rzędu 5 l/100 km.
Problemy? Pompa wody, którą najlepiej wymienić wraz z rozrządem (150 tys. km przebiegu). Będzie to kosztować łącznie 1500-2000 zł. Rozrząd na łańcuchu występuje w mocniejszych odmianach 1.8 i 2.0 TSI. Są one godne polecenia, ale warto zwrócić uwagę na interwały wymiany oleju, najlepiej robić to co 10-15 tys. km.
Jednostka 1.8 TSI o mocy 180 KM występowała tylko w wersji Alltrack, z kolei 2-litrowe odmiany to te z literami GTI lub R. Uwaga na egzemplarze po modyfikacjach (silnik 2.0 jest na nie bardzo podatny), w przypadku modeli po tuningu jeszcze dogłębniej należy przyjrzeć się historii wymiany oleju.
Używany VW Golf VII - silniki Diesla
Do wyboru są dwie jednostki - 1.6 i 2.0 TDI. W obu wypadkach awaryjne są pompy wody, co może prowadzić do przegrzania silnika i spalenia uszczelki pod głowicą. Ceny pomp wody do Golfa VII z dieslem zaczynają się od około 200 zł.
Diesle, wyposażone w filtr cząstek stałych, nie lubią eksploatacji miejskiej, jeśli nie jeździmy w długie trasy, gdzie filtr będzie miał szansę "się wypalić", lepiej te wersje omijać.
Największą jednak uwagę, i tyczy się to zarówno wersji benzynowych jak i diesli, trzeba poświęcić skrzyni dwusprzęgłowej DSG, która wytrzymuje bez ingerencji najdalej 200 tys. km przebiegu. Szczególnie, jeśli właściciel nie przestrzegał wymiany oleju w skrzyni co maksymalnie 60 tys. km. Zużywają się najczęściej sprzęgła lub dwumasowe koło zamachowe oraz mechatronika. Czasem koszt naprawy może sięgnąć kilku tysięcy złotych. Dlatego bezpieczniejszą opcją będzie skrzynia mechaniczna.
Używany VW Golf VII i typowe usterki
- awarie pompy wody prowadzące do przegrzania się silnika
- zużywające się skrzynie DSG wymagające kosztownych napraw
- zacinający się mechanizm automatycznego opuszczania/domykania szyb
- parujące reflektory
- nietrwałe uszczelki drzwi
Używany Volkswagen Golf VII - sytuacja na rynku
Liczba ofert na otomoto z Volkswagenem Golfem VII jest imponująca, wybierać można spośród ponad 1600 egzemplarzy (licząc tylko te nieuszkodzone). Auta z przebiegami 200-300 i więcej tysięcy kilometrów kosztują poniżej 30 tys. zł, ale przeważnie mają służbową przeszłość i tych egzemplarzy nie polecamy.
Za sensownego Golfa VII z przebiegiem około 150 tys. km i silnikiem 1.4 TSI lub 2.0 TDI o mocy 150 KM przyjdzie zapłacić 50-70 tysięcy złotych. Wciąż bardzo drogie są wersje GTI, R lub limitowane Clubsport czy TCR, za które właściciele życzą sobie nawet 150 tysięcy złotych.
Używany VW Golf VII - plusy
- wysoka jakość wykonania
- łatwa obsługa
- przestronne wnętrze i bagażnik
- bardzo dobre właściwości jezdne i komfort jazdy
- szeroki wybór jednostek napędowych i odmian nadwozia
Używany VW Golf VII - minusy
- stosunkowo głośna praca jednostek napędowych przy wyższych prędkościach
- kosztowne naprawy skrzyń DSG
- słaba widoczność do tyłu
- wysoka krawędź załadunku bagażnika
- wysokie ceny na rynku aut używanych egzemplarzy z niskim przebiegiem
Wybór Interii: Volkswagen Golf VII 1.4 TSI 150 KM (2014-2017)
Wersja
|
1.4 TSI
|
2.0 TDI
|
1.8 TSI (Alltrack)
|
---|---|---|---|
Silnik
|
R4, turbodoładowany
|
R4, turbodiesel
|
R4, turbodoładowany
|
Pojemność skokowa
|
1395 cm3
|
1968 cm3
|
1798 cm3
|
Moc maksymalna przy obrotach |
150 KM przy 5000-6000 obr/min |
150 KM przy 3500-4000 obr/min |
180 KM przy 4500-6200 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach |
250 Nm 1500-3500 obr/min |
340 Nm przy 1750-3000 obr/min |
280 Nm przy 1350-4500 obr/min |
Masa własna/ładowność
|
1268-1290/585-587 kg
|
1354-1449/566-581 kg
|
1540/575 kg
|
Przyspieszenie 0-100 km/h
|
8,2 s
|
8,6 s
|
7,8 s
|
Prędkość maksymalna
|
216 km/h
|
216 km/h
|
217 km/h
|