Uszczelka pod głowicą - jak uniknąć poważnej awarii?

article cover
Motor
Gdy pęknie uszczelka
Gdy pęknie uszczelkaMotor

Objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicą

Ubytek płynu chłodniczego spowodowany jest wzrostem ciśnienia w układzie.
Ubytek płynu chłodniczego spowodowany jest wzrostem ciśnienia w układzie.Motor
Dymienie z rury wydechowej ma miejsce gdy płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania.
Dymienie z rury wydechowej ma miejsce gdy płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania.Motor
Podnoszący się poziom oleju spowodowany jest przedostawaniem się płynu chłodniczego.
Podnoszący się poziom oleju spowodowany jest przedostawaniem się płynu chłodniczego.Motor
Olej w układzie chłodzenia może oznaczać pęknięcie między kanałem olejowym i wodnym.
Olej w układzie chłodzenia może oznaczać pęknięcie między kanałem olejowym i wodnym.Motor

Metody sprawdzenia szczelności uszczelki pod głowicą

Do sprawdzenia uszczelki głowicy używa się płynu, który w kontakcie z dwutlenkiem węgla zmienia kolor.
Do sprawdzenia uszczelki głowicy używa się płynu, który w kontakcie z dwutlenkiem węgla zmienia kolor.Motor
Rurkę z cieczą podłącza się zamiast korka zbiorniczka wyrównawczego. Zmiana koloru podczas pracy silnika oznacza uszkodzenie uszczelki.
Rurkę z cieczą podłącza się zamiast korka zbiorniczka wyrównawczego. Zmiana koloru podczas pracy silnika oznacza uszkodzenie uszczelki.Motor
Aby ocenić szczelność uszczelki pod głowicą, należy podłączyć manometr do układu chłodzenia.
Aby ocenić szczelność uszczelki pod głowicą, należy podłączyć manometr do układu chłodzenia.Motor
Zegar umieszcza się w kabinie, ponieważ pomiary ciśnienia przeprowadza się podczas jazdy.
Zegar umieszcza się w kabinie, ponieważ pomiary ciśnienia przeprowadza się podczas jazdy.Motor

Procedura wymiany uszczelki pod głowicą silnika w Passacie 1.9 TDI

Zdjęcie głowicy z silnika wymaga odkręcenia wielu podzespołów, dlatego powinien to robić doświadczony mechanik.
Zdjęcie głowicy z silnika wymaga odkręcenia wielu podzespołów, dlatego powinien to robić doświadczony mechanik.Motor
Szczelność kanałów wewnątrz głowicy sprawdza się, wtłaczając powietrze do zanurzonej w wodzie głowicy.
Szczelność kanałów wewnątrz głowicy sprawdza się, wtłaczając powietrze do zanurzonej w wodzie głowicy.Motor
Powierzchnia, którą głowica styka się przez uszczelkę z blokiem silnika jest szlifowana (planowana).
Powierzchnia, którą głowica styka się przez uszczelkę z blokiem silnika jest szlifowana (planowana).Motor
Po zamontowaniu nowej uszczelki uzbrojona głowica przykręcana jest do silnika za pomocą nowych śrub.
Po zamontowaniu nowej uszczelki uzbrojona głowica przykręcana jest do silnika za pomocą nowych śrub.Motor
Podejrzenia uszkodzenia uszczelki pod głowicą podczas zakupu okazały się słuszne. Po 23 tys. km auto trzeba było naprawić.
Podejrzenia uszkodzenia uszczelki pod głowicą podczas zakupu okazały się słuszne. Po 23 tys. km auto trzeba było naprawić.Motor
Metody sprawdzenia szczelności uszczelki pod głowicą
Metody sprawdzenia szczelności uszczelki pod głowicąMotor
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?