Technika jazdy - wyłączenie systemu kontroli trakcji i ESP

Czy to prawda, że podczas wyjeżdżania z głębokiego śniegu warto wyłączyć system kontroli trakcji?

Dezaktywacja ESP lub systemu kontroli trackji opłaca się, gdy musimy "rozbujać" auto ruszając do przodu i do tyłu np. po zakopaniu w śniegu.
Dezaktywacja ESP lub systemu kontroli trackji opłaca się, gdy musimy "rozbujać" auto ruszając do przodu i do tyłu np. po zakopaniu w śniegu.Volkswagen

Wyłączenie systemów wspomagających kierowcę przydaje się głównie podczas jazdy po luźnych nawierzchniach lub po zakopaniu samochodu w błocie czy śniegu. W takim przypadku pomaga dezaktywacja systemu zapobiegającego ślizganiu się kół podczas ruszania, który zwykle jest zintegrowany z kontrolą trakcji (ESP) i obsługiwany jednym przyciskiem. Po wyłączeniu systemów trudny odcinek pokonujemy trzymając równo wciśnięty pedał gazu. Dezaktywacja ESP opłaca się również gdy musimy "rozbujać" auto ruszając do przodu i do tyłu np. po zakopaniu w śniegu.

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas