Regeneracja tarcz hamulcowych

Szlifowanie tarcz przy każdej wymianie klocków wydłuża ich żywotność.
Szlifowanie tarcz przy każdej wymianie klocków wydłuża ich żywotność.Motor

Zobacz również:

    Warto wiedzieć

    • są wykrzywione lub mają powierzchniowo zmieniony współczynnik tarcia np. w wyniku miejscowego przegrzania;
    • wykrzywiona jest piasta, do której przykręcona jest tarcza.
    • między piastą a tarczą znajduje się brud, który uniemożliwia dopasowanie obu elementów;
    • samochód ma zużyte przednie zawieszenie.

    Regenerowanie tarczy hamulcowej

    Mechanik z katalogu lub z tarczy odczytuje minimalną dopuszczalną grubość tarcz i sprawdza, czy zużyte tarcze w ogóle nadają się do regeneracji.
    Mechanik z katalogu lub z tarczy odczytuje minimalną dopuszczalną grubość tarcz i sprawdza, czy zużyte tarcze w ogóle nadają się do regeneracji.Motor
    Jeśli tarcze kwalifikują się do regeneracji, pracownik serwisu szlifuje tarcze znajdujące się na piaście. Dzięki temu niweluje bicie osiowe tarczy i ewentualne bicie osiowe piasty, będące często głównym powodem silnych drgań auta podczas hamowania.
    Jeśli tarcze kwalifikują się do regeneracji, pracownik serwisu szlifuje tarcze znajdujące się na piaście. Dzięki temu niweluje bicie osiowe tarczy i ewentualne bicie osiowe piasty, będące często głównym powodem silnych drgań auta podczas hamowania.Motor
    Mechanik szlifuje tarczę aż do całkowitego wyrównania jej powierzchni. Następnie mierzy grubość tarczy mikrometrem lub specjalną suwmiarką i sprawdza, czy nie jest mniejsza od katalogowego minimum. Jeśli nie jest, tarcza nadaje się do dalszej eksploatacji.
    Mechanik szlifuje tarczę aż do całkowitego wyrównania jej powierzchni. Następnie mierzy grubość tarczy mikrometrem lub specjalną suwmiarką i sprawdza, czy nie jest mniejsza od katalogowego minimum. Jeśli nie jest, tarcza nadaje się do dalszej eksploatacji.Motor