Regeneracja matowych kloszy

Sprawdziliśmy w praktyce - umiejętne polerowanie kloszy daje rzeczywiście doskonały efekt.

Klosz reflektoru przed polerowaniem (z lewej) i po (z prawej).
Klosz reflektoru przed polerowaniem (z lewej) i po (z prawej).Motor

Cena nowego reflektora do nawet 10-letniego samochodu może przekraczać 500 zł. Jeżeli jedyna jego wada polega na zmatowieniu klosza, to można spróbować regenerować światła.

Jak sprawdziliśmy, operacja jest do wykonania we własnym zakresie i zajmuje ok. 1 godziny (po 30 minut na reflektor). Poza papierami ściernymi i pastami lekkościerną oraz wykańczającą, będziemy potrzebowali polerki. Uwaga, szlifierka kątowa ma zbyt duże obroty i się nie nadaje.

1. Szlifowanie uszkodzonej warstwy

Szlifowanie uszkodzonej warstwy wykonuje się papierami ściernymi o coraz drobniejszej gradacji.Motor

Zmatowiałą i porysowaną warstwę należy usunąć. Wykonuje się to papierami ściernymi o coraz drobniejszej gradacji. Zacząć można papierem "800", a skończyć na ok. "2500". Szlifuje się na mokro (z wodą).

2. Polerowanie pastą lekkościerną

Do polerowania można wybrać pastę do tworzyw sztucznych.Motor

Zmatowiony przy użyciu papieru ściernego klosz poleruje się pastą lekkościerną. Można wybrać pastę do tworzyw sztucznych. Zaczyna się od niskich obrotów i w miarę postępów się je podnosi.

3. Polerowanie pastą wykańczającą

Polerowanie końcowe wykonuje się pastą wykańczającą.Motor

Tak jak przy powłokach lakierniczych, końcowe polerowanie wykonuje się pastą wykańczającą, która ma minimalne własności ścierne. Należy używać do tego delikatniejszego krążka szlifierskiego.

4. Mycie i wycieranie reflektora

Na koniec trzeba dokładnie usunąć resztki pasty polerskiej.Motor

Po polerowaniu trzeba dokładnie usunąć resztki pasty polerskiej. W warunkach domowych nie warto zabezpieczać szkła lakierem bezbarwnym, gdyż efekt takiego malowania nie będzie zadowalający.

Marcin Klonowski

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas