Przepalona uszczelka pod głowicą - co robić?

Uszczelka pod głowicą
Uszczelka pod głowicąMotor
Uszkodzenie uszczelki widać po demontażu głowicy jako wyraźny przedmuch, a czasami nawet jako rozerwanie.
Uszkodzenie uszczelki widać po demontażu głowicy jako wyraźny przedmuch, a czasami nawet jako rozerwanie.Motor

Niezawodne sposoby na sprawdzenie stanu uszczelki

Kontrola ciśnienia
Kontrola ciśnieniaMotor
Testowanie nieszczelności
Testowanie nieszczelnościMotor

Na to należy zwrócić uwagę przy wymianie uszczelki pod głowicą

Olej w intercoolerze
Olej w intercoolerzeMotor
  • USUŃ OLEJ Z INTERCOOLERAW silnikach turbo warto wyczyścić z oleju układ dolotowy, w tym intercooler. Ten ostatni jest zwykle w najniższym punkcie dolotu i może się w nim zgromadzić bardzo dużo oleju (fot. obok).
  • KONIECZNIE ZLEĆ PLANOWANIE GŁOWICYAbsolutnie obowiązkową czynnością jest planowanie (szlifowanie)powierzchni głowicy mającej styk z uszczelką. Kosztuje 50-80 zł i niewolno na nim oszczędzać.
  • WYMIEŃ ROZRZĄDW zasadzie raz zdemontowanego paska rozrządu nie powinno się montować do silnika. W trakcie eksploatacji traci on elastyczność i trudno będzie o jego właściwe napięcie.Dlatego zalecamy wymianę.
  • WYMIEŃ WSZYSTKIE MOŻLIWE USZCZELNIACZEPrzy zdemontowanej głowicy wymiana uszczelniaczy zaworów oraz wałków rozrządu to obowiązek.Kosztują po kilka złotych, a dostęp do nich teraz będzie idealny.
  • ZADBAJ O UKŁAD WTRYSKOWYDotyczy to silników Diesla, w których"lejące" wtryskiwacze bywają powodem przepalenia uszczelki.Warto zlecić kontrolę wtryskiwaczy common rail czy pompowtrysków.
  • WYMIEŃ PŁYN CHŁODNICZY ORAZ OLEJ SILNIKOWYPo naprawie obowiązkowo stosuje się nowy olej i nowy płyn chłodniczy.Po uszkodzeniu uszczelki płyn chłodniczy miesza się zwykle z olejem i oba te specyfiki nie nadają się do powtórnego użycia.
  • ZWERYFIKUJ STAN SILNIKADuże zużycie silnika (ponad 250 tys.km) poznamy po progach na cylindrach.Jeżeli zużycie jest wyraźne(pomiar wykaże np. 0,1 mm), tomoże być ono powodem podwyższonegozużycia oleju.