Przejechał 640 tys. km. Ma jeszcze oryginalne klocki hamulcowe!

Hybrydy powoli odgrywają coraz większą rolę na rynku nowych pojazdów, ale klienci decydujący się na samochody używane podchodzą do nich z dużą rezerwą.

Chevrolet Volt
Chevrolet VoltInformacja prasowa (moto)

Chociaż, zwłaszcza na tle współczesnych diesli, liczba elementów, które ulec mogą kosztownej awarii jest zdecydowanie mniejsza (brak turbosprężarki, filtra sadzy czy wysokociśnieniowych wtryskiwaczy), obawy budzi żywotność - drogich - akumulatorów trakcyjnych. Czy słusznie?

Przykładowo - nowe akumulatory do najpopularniejszej w Polsce hybrydy - Toyoty Prius II generacji - to wydatek nieco ponad 8 tys. zł. Sporo, zważywszy, że leciwego Priusa kupić można za około 20 tys. zł. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że nowe baterie objęte były gwarancją przez 8 lat i 160 tys. km. Doświadczenia wielu właścicieli auta dowodzą jednak, że - bardzo często - wytrzymywały nawet dwukrotnie większe przebiegi!

Kolejnym dowodem na niezawodność i współczesnych hybryd jest przypadek Amerykanina - Ericka Belmera, który od niespełna 5 lat korzysta z Chevroleta Volta. Samochód pokonał w tym czasie już 400 tys. mil (640 tys. km), z czego blisko 142 tys. mil (227 tys. km) w trybie elektrycznym! Mimo imponującego przebiegu właściciel nie doświadczył jeszcze żadnego zauważalnego spadku pojemności baterii i chwali sobie niezawodność pojazdu.

Chevrolet Volt z przebiegiem 640 tys. kmInformacja prasowa (moto)

W jaki sposób Amerykaninowi udało się przejechać w pięć lat aż 640 tys. km? Odpowiedź jest prosta. Każdego dnia Belmer dojeżdża do pracy 110 mil (blisko 180 km!) w jedną stronę. Dziennie daje to przebieg blisko 360 km! Chociaż w polskich warunkach wydaje się to nieprawdopodobne, przypominamy, że USA dysponują jedną z najgęstszych na świecie siecią autostrad. Dojazd do pracy zajmuje mu więc około 1,5 h, co nie jest już tak astronomicznym wynikiem...

Erick Belmer na dobre zapisał się w historii Volta. Już w 2015 roku pojawił się w amerykańskich mediach, gdy jego auto przekroczyło przebieg 100 tys. mil pokonanych w trybie elektrycznym. O Amerykaninie głośno było również w zeszłym roku, gdy licznik jego Volta przekroczył 300 tys. mil. Wówczas średnie miesięczne przebiegi Amerykanina wynosiły 6 393 mile, czyli 10 228 km!

Statystyki samochoduInformacja prasowa (moto)

Warto dodać, że osiągnięcia Belmera i innych właścicieli Voltów (a także elektrycznych Chevroletów Spark EV, ELR oraz Bolt EV) śledzić można on line, dzięki skupiającemu użytkowników elektrycznych pojazdów General Motors internetowemu serwisowi "voltstats" działającego w ramach usług mobilnych OnStar.

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że po 640 tys. km samochód wciąż wyposażony jest w oryginalne klocki hamulcowe! To zasługa, działających jak magnetyczne zwalniacze, wykorzystywanych  w hybrydach systemów odzyskiwania energii w czasie hamowania.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas