Nie ufaj czujnikom klocków hamulcowych!

Przy każdym kole znajdują się dwa klocki hamulcowe. W czujnik wyposażony jest tylko jeden.
Przy każdym kole znajdują się dwa klocki hamulcowe. W czujnik wyposażony jest tylko jeden.Motor

Dlatego nie ufaj czujnikom elektrycznym

Typowy zestaw klocków z czujnikami. Czujniki są zatopione w warstwie ciernej, widzimy jedynie przewody i wtyczki. Po zużyciu warstwy ciernej, czujnik dotyka tarczy hamulcowej i wysyła sygnał. Na desce rozdzielczej zapala się kontrolka.
Typowy zestaw klocków z czujnikami. Czujniki są zatopione w warstwie ciernej, widzimy jedynie przewody i wtyczki. Po zużyciu warstwy ciernej, czujnik dotyka tarczy hamulcowej i wysyła sygnał. Na desce rozdzielczej zapala się kontrolka.Motor

Dlatego nie ufaj czujnikom akustycznym

Klocek z czujnikiem akustycznym. Po zużyciu się warstwy ciernej, blaszka zaczyna dotykać tarczy i głośno piszczy.
Klocek z czujnikiem akustycznym. Po zużyciu się warstwy ciernej, blaszka zaczyna dotykać tarczy i głośno piszczy.Motor

Takie usterki ujawni mechanik

Zewnętrzny klocek był jeszcze dobry, wewnętrzny okazał się zużyty.
Zewnętrzny klocek był jeszcze dobry, wewnętrzny okazał się zużyty.Motor
Warstwa cierna jest gruba, ale popękała. Tego czujnik niestety nie wykryje!
Warstwa cierna jest gruba, ale popękała. Tego czujnik niestety nie wykryje!Motor