Naprawiać turbo o zmiennej geometrii?

Do większości turbosprężarek dostępne są zamienniki podzespołów wymienianych podczas regeneracji.
Do większości turbosprężarek dostępne są zamienniki podzespołów wymienianych podczas regeneracji.Motor
Wiodący producenci, w przypadku awarii turbosprężarki, jako jedyne rozwiązanie dopuszczają zakup nowego podzespołu.
Krzysztof Burzyński, Moto-Remo, oficjalny dystrybutor Garrett
Regeneracja jest wykonalna, jednak kluczem jest reżim techniczny i poświęcenie kilku godzin na każdy egzemplarz turbo.
Paweł Żyliński, www.turbosprezarkizylinski.pl

Jaka jest trwałość turbo po regeneracji

Najszybciej zużywa się ułożyskowanie. Przy regeneracji wymienia się je na nowe.
Najszybciej zużywa się ułożyskowanie. Przy regeneracji wymienia się je na nowe.Motor

Jak dbać o turbo ze zmienną geometrią

  • Regularnie wymieniać olej (najlepiej nie rzadziej niż co 10-15 tys. km).
  • Stosować dobry olej silnikowy, najlepiej w pełni syntetyczny.
  • Regularnie wymieniać filtr powietrza, gdyż brud uszkadza wirnik sprężarki.
  • Nie obciążać silnika pełną mocą, dopóki się nie rozgrzeje. Przez pierwsze 3 kilometry jazdy lepiej jest nie przekraczać 3000 obr./min.
  • Po forsownej jeździe schłodzić olej, pozostawiając silnik pracujący na wolnych obrotach nawet przez 60 sekund przed jego wyłączeniem.
  • Regularnie wykonywać dłuższe jazdy, powodujące samooczyszczanie się mechanizmu zmiennej geometrii z nagaru.

Objawy awarii

  • Intensywne dymienie olejowe.
  • Obecność oleju w układzie dolotowym.
  • Spadek mocy silnika.
  • Szarpanie podczas przyspieszania.
  • Wchodzenie w tryb awaryjny podczas jazdy (zwykle przy mocnym wciśnięciu gazu).
  • Gwizd turbo podczas przyspieszania.

Koszt regenracji turbo

Usługa
Cena
Regeneracja turbo o zmiennej geometrii
ok. 1000 zł
Nowy układ zmiennej geometrii
300-450 zł
Wymiana uszkodzonego korpusu
ok. 200 zł
Całkowity koszt
1000-1650 zł
Koszt pełnej regeneracji (z wymianą wirnika i koła kompresora) zaczyna sie od ok. 1000 zł i rośnie, jeżeli trzeba wymienić układ zmiennej geometrii lub korpus.

Ceny nowych turbosprężarek*

Audi A4 2.7 TDI 180 KM
3800 zł
Audi Q7 4.2 TDI
5840 zł
BMW 520d F10
4700 zł
BMW E46 320d 136 KM
3550 zł
BMW E66 4.4D
5500 zł
BMW X5 30d E70
4000 zł
Citroen C4 1.6 HDi 109 KM
2200 zł
Citroen C5 2.0 HDi 136 KM
3100 zł
Fiat 1.9 JTD 150 KM
4000 zł
Fiat Punto 1.3 JTDM 90 KM
2000 zł
Fiat Stilo 1.9 JTD 120 KM
2700 zł
Ford 2.0 TDCi 130 KM
3820 zł
Ford C-Max 1.8 TDCi 125 KM
3100 zł
Ford Focus 1.6 TDCi 109 KM
2200 zł
Ford Focus 1.8 TDCi 115 KM
3100 zł
Ford Mondeo 2.0 TDCi 136 KM
3960 zł
Honda Accord 2.2 CTDi
4820 zł
Kia Sorento 2.5 CRDi 177 KM
3220 zł
Land Rover Freelander td4
3900 zł
Mercedes 220 CDI W203
4000 zł
Mercedes 350 CDI
8700 zł
Nissan Pathfinder 2.5 dCi
3800 zł
Nissan/Renault 2.0 dCi
3900 zł
Opel Astra 1.7 CDTI 130 KM
3700 zł
Opel Corsa 1.3 CDTI 90 KM
2000 zł
Opel Insignia 2.0 CDTI 160 KM
3200 zł
Opel Vectra C 1.9 CDTI 120 KM
2700 zł
Peugeot 2.0 HDi 163 KM
4000 zł
Peugeot 807 2.2 HDi
3600 zł
Renault 1.5 dCi 105 KM
2460 zł
Renault 2.2 dCi
3200 zł
Renault Laguna 1.9 dCi 130 KM
2700 zł
Renault/Nissan 1.6 dCi 130 KM
2670 zł
Skoda Octavia 1.9 TDI 110 KM
2250 zł
Toyota 2.0D-4D 126 KM
5000 zł
Toyota Corolla 2.0 D-4D 115
3900 zł
Volvo V40 2.0D 136 KM
3960 zł
VW 1.9 TDI 105 KM
3000 zł
VW 2.0 TDI 140 KM
2900 zł
VW 2.0 TDI 170 KM PD
2900 zł
VW Passat B6 1.9 TDI 105 KM
2200 zł
VW Touran 1.9 TDI 101 KM
2200 zł
VW Golf/Seat Leon 1.9 TDI 150 KM
3000 zł
*ceny poza ASO
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?