Najgorsze silniki XXI wieku: auta w tych wersjach omijaj szerokim łukiem

Nie wszystkie silniki spalinowe w XXI były udanymi konstrukcjami.
Nie wszystkie silniki spalinowe w XXI były udanymi konstrukcjami.123RF/PICSEL

Silnik 1.8 TFSI Volkswagena

Silnik 2.0 TDI Volkswagena/Mitsubishi/Dodge'a

Silnik 1.6 THP - Peugeota/Citroena/BMW/Mini

Silnik N47 od BMW

  • Nietrwałe dwumasowe koło zamachowe
  • Usterki kół pasowych osprzętu silnika
  • Pękające klapki w kolektorze dolotowym
  • Awarie turbosprężarki
  • Problemy z układem smarowania (szybkie starzenie się oleju, wycieki)
  • Częste awarie filtra cząstek stałych
  • Pękający wał korbowy (wada technologiczna)
  • Szybko zużywające się przewody podciśnienia
  • Awarie pompy wtryskowej

Silnik 2.7 V6 Chryslera

Silnik 1.8 1ZZ-FE Toyoty

  • Spowodowane jest wadliwą konstrukcją dolnej części bloku silnika.
  • Prowadzi do ubytku oleju, a co za tym idzie - niewystarczającego smarowania kluczowych elementów.
  • Brak odpowiedniego smarowania powoduje szybsze zużycie pierścieni tłokowych, wału korbowego i wałków rozrządu.
  • Skutkiem tego może być zatarcie silnika, co wiąże się z kosztowną naprawą lub wymianą jednostki napędowej.

Silnik 2.0 D od Subaru

Silnik 2.0 TDCi Forda/Jaguara