Który grzeje najlepiej?

Test ogrzewania wnętrza
Test ogrzewania wnętrzaShutterstock

Zobacz również:

    Zasady testu

    1. Aby ustabilizować warunki, przez 12 godzin poprzedzających test każdy samochód przebywał w komorze niskich temperatur w -10°C.
    2. Do pomiaru temperatury we wnętrzu auta wykorzystano zestaw czujników, umieszczonych na wysokości głowy, ramion, kolan i stóp - punktem odniesienia był standardowy manekin o wzroście 175 cm. Sprawdzano 16 punktów pomiarowych (w samochodach dwuosobowych - 8).
    3. W trakcie pomiarów samochód umieszczony był na hamowni, znajdującej się w komorze niskich temperatur przy -10°C.
    4. Pomiary trwały 30 minut. W tym czasie wyznaczano krzywą nagrzewania kabiny każdego testowanego auta.
    5. O kolejności decydował czas, w którym temperatura wzrosła z -10°C do +22°C (optymalny komfort termiczny). Ostatnie Renault nie osiągnęło tego wyniku nawet po pół godzinie. Zwycięskiemu BMW zajęło to 9 minut. Wyniki zostały przeliczone na punkty.

    Wyniki testu ogrzewania wnętrza

    Wyniki testu ogrzewania wnętrza
    Wyniki testu ogrzewania wnętrzaMotor
    BMW M550d
    BMW M550dMotor
    Mini Cooper S Roadster
    Mini Cooper S RoadsterMotor
    Fiat Panda
    Fiat PandaMotor
    Renault Megane
    Renault MeganeMotor

    Czas ogrzewania wnętrza zwycięzcy i przegranego testu

    Czas ogrzewania wnętrza zwycięzcy i przegranego testu
    Czas ogrzewania wnętrza zwycięzcy i przegranego testuMotor

    Podsumowanie