Który grzeje najlepiej?

Test ogrzewania wnętrza
Test ogrzewania wnętrzaShutterstock

Zasady testu

  1. Aby ustabilizować warunki, przez 12 godzin poprzedzających test każdy samochód przebywał w komorze niskich temperatur w -10°C.
  2. Do pomiaru temperatury we wnętrzu auta wykorzystano zestaw czujników, umieszczonych na wysokości głowy, ramion, kolan i stóp - punktem odniesienia był standardowy manekin o wzroście 175 cm. Sprawdzano 16 punktów pomiarowych (w samochodach dwuosobowych - 8).
  3. W trakcie pomiarów samochód umieszczony był na hamowni, znajdującej się w komorze niskich temperatur przy -10°C.
  4. Pomiary trwały 30 minut. W tym czasie wyznaczano krzywą nagrzewania kabiny każdego testowanego auta.
  5. O kolejności decydował czas, w którym temperatura wzrosła z -10°C do +22°C (optymalny komfort termiczny). Ostatnie Renault nie osiągnęło tego wyniku nawet po pół godzinie. Zwycięskiemu BMW zajęło to 9 minut. Wyniki zostały przeliczone na punkty.

Wyniki testu ogrzewania wnętrza

Wyniki testu ogrzewania wnętrza
Wyniki testu ogrzewania wnętrzaMotor
BMW M550d
BMW M550dMotor
Mini Cooper S Roadster
Mini Cooper S RoadsterMotor
Fiat Panda
Fiat PandaMotor
Renault Megane
Renault MeganeMotor

Czas ogrzewania wnętrza zwycięzcy i przegranego testu

Czas ogrzewania wnętrza zwycięzcy i przegranego testu
Czas ogrzewania wnętrza zwycięzcy i przegranego testuMotor

Podsumowanie