Jak nie dać się oszukać w warsztacie?

Shutterstock

1. STOSOWANIE TAŃSZYCH PŁYNÓW I CZĘŚCI, A LICZENIE JAK ZA DROŻSZE

Shutterstock

2. WYKONYWANIE CZYNNOŚCI, KTÓRE NIE BYŁY KONIECZNE

Motor

3. PRZECIĄGANIE TERMINU NAPRAWY SAMOCHODU

W moim Peugeocie miały zostać wymienione amortyzatory. W trakcie pracy mechanik stwierdził, że trzeba też naprawić tylną belkę. Nie zajął się tym od razu, tylko reperował inne pojazdy. W efekcie auto odebrałem dopiero po 2 tygodniach.
Piotr, właściciel Peugeota 306

4. NIEDOKŁADNE WYKONYWANIE CZYNNOŚCI SERWISOWYCH

5. PODMIENIANIE CZĘŚCI W AUCIE KLIENTA

Motor

6. UŻYWANIE SAMOCHODU KLIENTA DO WŁASNYCH CELÓW

Motor

7. NIEWYKONANIE WSZYSTKICH NAPRAW, ZA KTÓRE PŁACI KLIENT

Shutterstock

8. WYKONYWANIE NAPRAW BEZ KONSULTACJI Z KLIENTEM

9. MONTOWANIE ZABRUDZONYCH ELEMENTÓW

10. NAPRAWA ELEMENTÓW, KTÓRE PRZEZNACZONO DO WYMIANY

Prowadzę serwis blacharski w dużym mieście. Szczególnie w przypadku napraw bezgotówkowych z ubezpieczenia zdarza mi się reperować elementy zakwalifikowane do wymiany. Dzięki temu zarabiam nawet 2000 zł miesięcznie więcej.
Tomasz, blacharz

11. UZUPEŁNIANIE POZIOMU PŁYNÓW DO MINIMUM

Auto Moto

12. NIEZABEZPIECZENIE AUTA PRZED ZABRUDZENIEM

Auto Moto

13. OSZUKIWANIE CO DO STANU AUTA PO NAPRAWIE

14. KRADZIEŻE CZĘŚCI Z SAMOCHODÓW KLIENTÓW PODCZAS WIZYTY AUTA W WARSZTACIE

Podczas wyjazdu urlopowego musiałam wymienić klocki. Po pewnym czasie od wizyty w warsztacie zapaliła się kontrolka silnika. Zaprzyjaźniony serwis sprawdził, co może być tego powodem i okazało się, że zamiast jednego z katalizatorów w moim Jeepie wspawano pustą obudowę, a katalizator został skradziony!
Ola, właścicielka Jeepa

15. NAPRAWA BEZ KOSZTORYSU

16. MNOŻENIE LICZBY ROBOCZOGODZIN

17. OBCIĄŻANIE KLIENTA MIMO NAPRAWY Z UBEZPIECZENIA

Auto Moto

18. PODEJMOWANIE SIĘ NAPRAWY POMIMO NIEZDIAGNOZOWANIA PRZYCZYN USTERKI

Shutterstock

19. UKRYWANIE USTEREK POWSTAŁYCH W SERWISIE

Shutterstock

ODPOWIEDZIALNOŚĆ WARSZTATU W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH

Shutterstock