Historia systemów bezpieczeństwa

Nieustanny rozwój systemów bezpieczeństwa sprawia, że pomimo ciągle rosnącego natężenia ruchu liczba ofiar wypadków maleje.
Nieustanny rozwój systemów bezpieczeństwa sprawia, że pomimo ciągle rosnącego natężenia ruchu liczba ofiar wypadków maleje.Volvo

1959

Volvo wprowadza trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla osób siedzących z przodu. Sukcesywnie usprawniane do dziś są podstawowym zabezpieczeniem w czasie podróży autem.
Volvo wprowadza trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla osób siedzących z przodu. Sukcesywnie usprawniane do dziś są podstawowym zabezpieczeniem w czasie podróży autem.Volvo

1960

Volvo zaczyna wyposażać auta w deski rozdzielcze z elastycznymi elementami, ograniczającymi urazy twarzy i klatki piersiowej pasażerów w razie zderzenia.
Volvo zaczyna wyposażać auta w deski rozdzielcze z elastycznymi elementami, ograniczającymi urazy twarzy i klatki piersiowej pasażerów w razie zderzenia.Volvo

1966

1968

1969

10 lat po wprowadzeniu pasów trzypunktowych, Volvo zaczyna stosować pasy bezwładnościowe.
10 lat po wprowadzeniu pasów trzypunktowych, Volvo zaczyna stosować pasy bezwładnościowe.Volvo

1971

Volvo zaczyna montaż powszechnie stosowanej dziś kontrolki we wszystkich modelach.
Volvo zaczyna montaż powszechnie stosowanej dziś kontrolki we wszystkich modelach.Volvo

1973

Sposób na lepszą ochronę w razie uderzeń bocznych - Volvo zaczyna montować rurowe wzmocnienia w drzwiach.
Sposób na lepszą ochronę w razie uderzeń bocznych - Volvo zaczyna montować rurowe wzmocnienia w drzwiach.Volvo

1978

1981

1986

1991

Volvo wprowadziło system SIPS, rozwinięcie wzmocnień montowanych od lat 70. Solidne poprzeczki w drzwiach i wzmocnienia w podłodze skutecznie rozpraszają energię uderzenia, fotele zamontowane na szynach mogą przesuwać się do środka auta.
Volvo wprowadziło system SIPS, rozwinięcie wzmocnień montowanych od lat 70. Solidne poprzeczki w drzwiach i wzmocnienia w podłodze skutecznie rozpraszają energię uderzenia, fotele zamontowane na szynach mogą przesuwać się do środka auta.Volvo

1994

Po raz pierwszy oferowane są jako wyposażenie modelu Volvo 850, dopełniając ochronę zapewnianą przez system SIPS.
Po raz pierwszy oferowane są jako wyposażenie modelu Volvo 850, dopełniając ochronę zapewnianą przez system SIPS.Volvo

1995

Układ stabilizacji toru jazdy to kolejny przykład na zaawansowanie konstrukcyjne Mercedesów klasy S.
Układ stabilizacji toru jazdy to kolejny przykład na zaawansowanie konstrukcyjne Mercedesów klasy S.Mercedes

1996

1996

1997

1997

2005

2005

Poważne obrażenia pieszych są zwykle efektem uderzenia o twarde elementy silnika. Mechanizm unoszący maskę o kilka cm po wykryciu kolizji z pieszym ogranicza to ryzyko. System został wprowadzony w Citroenie C6 i Jaguarze XK.
Poważne obrażenia pieszych są zwykle efektem uderzenia o twarde elementy silnika. Mechanizm unoszący maskę o kilka cm po wykryciu kolizji z pieszym ogranicza to ryzyko. System został wprowadzony w Citroenie C6 i Jaguarze XK.Jaguar

2007

System ostrzegający kierowcę przed ryzykiem zajechania drogi innemu autu przy zmianie pasa ruchu debiutuje w modelu Volvo S80.
System ostrzegający kierowcę przed ryzykiem zajechania drogi innemu autu przy zmianie pasa ruchu debiutuje w modelu Volvo S80.Volvo

2008

2008

System z Volvo XC60 ostrzega przed najechaniem na stojące pojazdy, w razie potrzeby sam rozpoczyna hamowanie.
System z Volvo XC60 ostrzega przed najechaniem na stojące pojazdy, w razie potrzeby sam rozpoczyna hamowanie.Volvo

2010

2012

W Volvo V40 debiutuje kolejna poduszka powietrzna, tym razem chroniąca osoby na zewnątrz auta - zabezpiecza pieszych przed uderzeniem głową w szybę.
W Volvo V40 debiutuje kolejna poduszka powietrzna, tym razem chroniąca osoby na zewnątrz auta - zabezpiecza pieszych przed uderzeniem głową w szybę.Volvo