Historia systemów bezpieczeństwa

Nieustanny rozwój systemów bezpieczeństwa sprawia, że pomimo ciągle rosnącego natężenia ruchu liczba ofiar wypadków maleje.
Nieustanny rozwój systemów bezpieczeństwa sprawia, że pomimo ciągle rosnącego natężenia ruchu liczba ofiar wypadków maleje.Volvo

1959

Volvo wprowadza trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla osób siedzących z przodu. Sukcesywnie usprawniane do dziś są podstawowym zabezpieczeniem w czasie podróży autem.
Volvo wprowadza trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla osób siedzących z przodu. Sukcesywnie usprawniane do dziś są podstawowym zabezpieczeniem w czasie podróży autem.Volvo

1960

Volvo zaczyna wyposażać auta w deski rozdzielcze z elastycznymi elementami, ograniczającymi urazy twarzy i klatki piersiowej pasażerów w razie zderzenia.
Volvo zaczyna wyposażać auta w deski rozdzielcze z elastycznymi elementami, ograniczającymi urazy twarzy i klatki piersiowej pasażerów w razie zderzenia.Volvo

1966

1968

1969

10 lat po wprowadzeniu pasów trzypunktowych, Volvo zaczyna stosować pasy bezwładnościowe.
10 lat po wprowadzeniu pasów trzypunktowych, Volvo zaczyna stosować pasy bezwładnościowe.Volvo

1971

Volvo zaczyna montaż powszechnie stosowanej dziś kontrolki we wszystkich modelach.
Volvo zaczyna montaż powszechnie stosowanej dziś kontrolki we wszystkich modelach.Volvo

1973

Sposób na lepszą ochronę w razie uderzeń bocznych - Volvo zaczyna montować rurowe wzmocnienia w drzwiach.
Sposób na lepszą ochronę w razie uderzeń bocznych - Volvo zaczyna montować rurowe wzmocnienia w drzwiach.Volvo

1978

Zobacz również:

    1981

    1986

    1991

    Volvo wprowadziło system SIPS, rozwinięcie wzmocnień montowanych od lat 70. Solidne poprzeczki w drzwiach i wzmocnienia w podłodze skutecznie rozpraszają energię uderzenia, fotele zamontowane na szynach mogą przesuwać się do środka auta.
    Volvo wprowadziło system SIPS, rozwinięcie wzmocnień montowanych od lat 70. Solidne poprzeczki w drzwiach i wzmocnienia w podłodze skutecznie rozpraszają energię uderzenia, fotele zamontowane na szynach mogą przesuwać się do środka auta.Volvo

    1994

    Po raz pierwszy oferowane są jako wyposażenie modelu Volvo 850, dopełniając ochronę zapewnianą przez system SIPS.
    Po raz pierwszy oferowane są jako wyposażenie modelu Volvo 850, dopełniając ochronę zapewnianą przez system SIPS.Volvo

    1995

    Układ stabilizacji toru jazdy to kolejny przykład na zaawansowanie konstrukcyjne Mercedesów klasy S.
    Układ stabilizacji toru jazdy to kolejny przykład na zaawansowanie konstrukcyjne Mercedesów klasy S.Mercedes

    1996

    1996

    Zobacz również:

      1997

      1997

      2005

      2005

      Poważne obrażenia pieszych są zwykle efektem uderzenia o twarde elementy silnika. Mechanizm unoszący maskę o kilka cm po wykryciu kolizji z pieszym ogranicza to ryzyko. System został wprowadzony w Citroenie C6 i Jaguarze XK.
      Poważne obrażenia pieszych są zwykle efektem uderzenia o twarde elementy silnika. Mechanizm unoszący maskę o kilka cm po wykryciu kolizji z pieszym ogranicza to ryzyko. System został wprowadzony w Citroenie C6 i Jaguarze XK.Jaguar

      2007

      System ostrzegający kierowcę przed ryzykiem zajechania drogi innemu autu przy zmianie pasa ruchu debiutuje w modelu Volvo S80.
      System ostrzegający kierowcę przed ryzykiem zajechania drogi innemu autu przy zmianie pasa ruchu debiutuje w modelu Volvo S80.Volvo

      2008

      2008

      System z Volvo XC60 ostrzega przed najechaniem na stojące pojazdy, w razie potrzeby sam rozpoczyna hamowanie.
      System z Volvo XC60 ostrzega przed najechaniem na stojące pojazdy, w razie potrzeby sam rozpoczyna hamowanie.Volvo

      2010

      2012

      W Volvo V40 debiutuje kolejna poduszka powietrzna, tym razem chroniąca osoby na zewnątrz auta - zabezpiecza pieszych przed uderzeniem głową w szybę.
      W Volvo V40 debiutuje kolejna poduszka powietrzna, tym razem chroniąca osoby na zewnątrz auta - zabezpiecza pieszych przed uderzeniem głową w szybę.Volvo