Eksploatacja turbo - poradnik użytkownika

Eksploatacja turbo - poradnik użytkownika
Eksploatacja turbo - poradnik użytkownikaAuto Moto

Zasady prawidłowej eksploatacji

Warto czy nie warto?

5 najgorszych silników turbodoładowanych

  • Audi 2.5 TDI V6 150 KM - wadliwa konstrukcja rozrządu generuje wiele problemów i w efekcie kosztowne naprawy.
  • BMW 525 tds - stary turbodiesel BMW ma powszechne problemy z pękającą głowicą. Nie polecamy.
  • Opel-Isuzu 3.0 CDTI - diesel V6 ma wady konstrukcyjne bloku i przez to jest praktycznie nienaprawialny.
  • Renault 1.9 dCi - w osobowych ma wadę układu smarowania. Szybko pada turbo, potrafi się też zacierać.
  • Volkswagen 1.4 TSI 140 KM+ - wszystkie starsze 1.4 TSI mają problemy z rozrządem, a wersje mocniejsze - z tłokami.

5 najlepszych silników turbodoładowanych

  • Fiat/Opel 1.9 JTD/CDTI - fiatowski diesel, kupiony przez Opla, praktycznie się nie psuje i znosi mocny chiptuning.
  • Honda 2.2 CTDi - pierwszy diesel Hondy jest bardzo mało awaryjny, choć ceny części nie są niskie.
  • Renault 2.0 TURBO - benzynowe turbo firmy Renault uzyskało opinię pancernego. To dobry silnik.
  • Toyota 3.0 TURBO - to jeden z najwytrzymalszych silników na świecie, wytrzymujący tuning do ponad 700 KM.
  • Volvo D5 - silniki tej serii osiągają znaczne przebiegi, a ich naprawa jest stosunkowo prosta.