EGR, SCR, DPF i GPF. Jak usunąć usterki tych systemów i urządzeń?

Systemy ekologiczne ograniczają moc silnika, komplikują jego konstrukcję i zwiększają koszty napraw, ale są niezbędne
Systemy ekologiczne ograniczają moc silnika, komplikują jego konstrukcję i zwiększają koszty napraw, ale są niezbędne123RF/PICSEL
  • EGR (Exhaust Gas Recirculation) - zawór recyrkulacji spalin, który kieruje część spalin ponownie do komory spalania. Ma to na celu obniżenie temperatury spalania i ograniczenie emisji tlenków azotu (NOx).
  • DPF (Diesel Particulate Filter) - filtr cząstek stałych, który zatrzymuje sadzę powstającą w procesie spalania oleju napędowego.
  • GPF (Gasoline Particulate Filter) - filtr cząstek stałych, stosowany w silnikach benzynowych.
  • SCR (Selective Catalytic Reduction) - układ selektywnej redukcji katalitycznej, który wykorzystuje roztwór mocznika (AdBlue) do redukcji emisji tlenków azotu (NOx).

Problemy z zaworem EGR

  • sygnał kontrolki "check engine"
  • czarny dym z rury wydechowej
  • spadek mocy silnika
  • falowanie obrotów silnika

Przyczyny zabrudzenia zaworu EGR

  • stosowanie niskiej jakości paliwa
  • częste krótkie jazdy
  • uszkodzenie silnika

Jak uniknąć awarii zaworu EGR?

Problemy z filtrem DPF

  • stosowanie niskiej jakości paliwa
  • częste jazdy na krótkich dystansach
  • uszkodzenie silnika

Jak uniknąć zapchania filtra DPF?

  • stosować wysokiej jakości paliwo
  • unikać częstych krótkich jazd
  • regularnie jeździć na dłuższe trasy, aby umożliwić regenerację filtra DPF

Problemy z filtrem GPF

Problemy z układem SCR

Czy podwodne tunele przemakają? Sprawdzamy toGeekWeekINTERIA.PL