Czy benzyna E10 zimą to problem? Bardziej uważaj na paliwo B7

Czy paliwa E10 i B7 mogą powodować problemy z rozruchem zimą?
Czy paliwa E10 i B7 mogą powodować problemy z rozruchem zimą?Tadeusz KoniarzReporter

Paliwo B7 i problemy z rozruchem

Paliwo arktyczne - co to jest?

Inne przyczyny problemów z rozruchem silnika Diesla

  • Zanieczyszczone lub uszkodzone świece żarowe. Świece żarowe są odpowiedzialne za podgrzanie powietrza w komorze spalania, co ułatwia zapłon paliwa. W niskich temperaturach świece żarowe muszą pracować dłużej, aby osiągnąć odpowiednią temperaturę. Jeśli świece żarowe są zanieczyszczone lub uszkodzone, mogą nie być w stanie podgrzać powietrza w komorze spalania na tyle, aby silnik mógł odpalić.
  • Rozładowany akumulator. Rozrusznik potrzebuje prądu z akumulatora, aby uruchomić silnik. Jeśli akumulator jest rozładowany, rozrusznik może nie być w stanie obrócić kołem wieńcem koła zamachowego i wprawić w ruch wału korbowego.
  • Uszkodzone wtryskiwacze paliwa. Wtryskiwacze paliwa są odpowiedzialne za dozowanie paliwa do komory spalania. Jeśli wtryskiwacze paliwa są uszkodzone, mogą doprowadzić do nierównomiernego dopływu paliwa, co może utrudnić zapłon.
  • Uszkodzony układ zapłonowy. Układ zapłonowy jest odpowiedzialny za wytworzenie iskry, która zapala paliwo. Jeśli układ zapłonowy jest uszkodzony, iskra może być zbyt słaba lub nieregularna, co może utrudnić zapłon.
  • Niesprawny filtr paliwa. Może być np. zanieczyszczony lub zablokowany przez lód. W filtrach paliwa znajdują się bowiem tzw. korki lodowe, które powinny być co kilkadziesiąt tysięcy km oczyszczane. Filtr paliwa należy zatem wymieniać właśnie co około 50 tys. km.