Co skrzypi w zawieszeniu, co powoduje stuki w zawieszeniu?

Lekceważenie skrzypiącego zawieszenia może prowadzić do konieczności wykonania kosztownych usług serwisowych
Lekceważenie skrzypiącego zawieszenia może prowadzić do konieczności wykonania kosztownych usług serwisowychBartosz KrupaEast News

Jaką funkcję pełni zawieszenie pojazdu?

  • wahacze,
  • drążek poprzeczny,
  • drążek wzdłużny,
  • sprężyna śrubowa,
  • resor piórowy,
  • amortyzatory.

Jakie są rodzaje zawieszenia?

  • przednie,
  • tylne,
  • alternatywne.
  • pneumatyczne,
  • hydropneumatyczne,
  • tylna oś skrętna,
  • belka z drążkami Watta,
  • Nivomat,
  • aktywne amortyzatory.

Skrzypiące zawieszenie - co to oznacza?

  • zużyte lub uszkodzone tuleje przedniego wahacza;
  • uszkodzone sworznie — ich usterka jest niezwykle niebezpieczna. Sworzeń odpowiada za łączenie się zwrotnic — awaria może doprowadzić do zdestabilizowania toru jazdy: każde koło "pojedzie w swoją stronę";
  • łączniki i tulejki stabilizatora — w takiej sytuacji auto będzie nam mocno uciekało podczas wchodzenia w zakręty, do zewnętrznego łuku osi jezdni;
  • sprężyny — trzeba jednak pamiętać o tym, że ich awarie zdarzają się rzadko. Charakterystycznym objawem będzie tu nadmierne uginanie się wybranej części pojazdu. Każdy z nas może wstępnie przeprowadzić diagnostykę. Na parkingu wystarczy oprzeć się o maskę: na początku na środku, a później od lewej i prawej strony. Jeśli wyczujemy, że którąś z nich poddaje się łatwiej, to prawdopodobnie oznacza to właśnie uszkodzoną sprężynę.

Stuki w zawieszeniu - co to znaczy?

Co zrobić, gdy zawieszenie stuka?

Moto Flesz - odcinek 60. Debiut BMW M2, nowe kursy reedukacyjneINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?