Antidotum na radary? Test antyradarów

Działają czy irytują? Sprawdzamy skuteczność antyradarów.
Działają czy irytują? Sprawdzamy skuteczność antyradarów.Motor

Zobacz również:

    Jak testowaliśmy i ocenialiśmy antyradary

    • Każde urządzenie sprawdzono pod kątem wykrywania trzech typów fotoradarów i radaru ręcznego oraz odporności na zakłócenia i związaną z tym częstotliwość występowania fałszywych alarmów. Przy fotoradarach każdy pomiar wykonano dla dwóch ustawień: urządzenia wykonującego pomiar auta nadjeżdżającego i samochodu oddalającego się.
    • Kryterium oceny w próbach z użyciem fotoradarów i radaru ręcznego jest odległość, z jakiej antyradar jednoznacznie ostrzega o wykryciu kontroli. W przypadku próby odporności na zakłócenia kryterium oceny opiera się na weryfikacji częstotliwości występowania fałszywych alarmów dokonanej przez trzech testujących. W ramach prób przejechali oni z urządzeniami ponad 800 km w różnych warunkach: od ruchu miejskiego po trasy poza obszarem zabudowanym.
    • We wszystkich próbach przyjęto system punktacji od najlepszego do najgorszego miejsca, przyznając w kolejności 10-7-5-4-3-2-1 pkt. Punktację obniżano o połowę, jeśli ostrzeżenie następowało zbyt późno: mniej niż 200 m przy dojeżdżaniu do radaru robiącego pomiar autom nadjeżdżającym i mniej niż 100 m przy dojeżdżaniu do radaru robiącego pomiar autom oddalającym się (przyjęliśmy to za progową wartość, dającą szansę na zwolnienie przed kontrolą). Przy braku detekcji radarów urządzenie otrzymywało 0 pkt. W próbie odporności na zakłócenia punktacja wynika ze zsumowania punktów przyznanych przez każdego z trzech testujących.

    Antyradary

    Whistler GT-130Xi Euro
    Whistler GT-130Xi EuroMotor

    Whistler GT-130Xi Euro

    Wykrywanie wszystkich pasm radarowych
    Ręczna regulacja czułości
    Automatyczna regulacja czułości
    x
    Wyciszanie komunikatów
    Wygaszanie ekranu
    Zainstalowana baza fotoradarów
    x
    Wbudowany akumulator
    x
    Whistler GT-435Xi Euro
    Whistler GT-435Xi EuroMotor

    Whistler GT-435Xi Euro

    Wykrywanie wszystkich pasm radarowych
    Ręczna regulacja czułości
    Automatyczna regulacja czułości
    x
    Wyciszanie komunikatów
    Wygaszanie ekranu
    Zainstalowana baza fotoradarów
    x
    Wbudowany akumulator
    x
    Noxo ZR 100e
    Noxo ZR 100eMotor

    Noxo ZR 100e

    Wykrywanie wszystkich pasm radarowych
    Ręczna regulacja czułości
    Automatyczna regulacja czułości
    x
    Wyciszanie komunikatów
    Wygaszanie ekranu
    Zainstalowana baza fotoradarów
    x
    Wbudowany akumulator
    x
    Whistler Pro-78XRi Euro
    Whistler Pro-78XRi EuroMotor

    Whistler Pro-78XRi Euro

    Wykrywanie wszystkich pasm radarowych
    Ręczna regulacja czułości
    Automatyczna regulacja czułości
    x
    Wyciszanie komunikatów
    Wygaszanie ekranu
    Zainstalowana baza fotoradarów
    x
    Wbudowany akumulator
    x
    Escort Passport 8500 X50 Euro Poland
    Escort Passport 8500 X50 Euro PolandMotor

    Escort Passport 8500 X50 Euro Poland

    Wykrywanie wszystkich pasm radarowych
    Ręczna regulacja czułości
    Automatyczna regulacja czułości
    Wyciszanie komunikatów
    Wygaszanie ekranu
    Zainstalowana baza fotoradarów
    x
    Wbudowany akumulator
    x
    Valentine One
    Valentine OneMotor

    Valentine One

    Wykrywanie wszystkich pasm radarowych
    Ręczna regulacja czułości
    x
    Automatyczna regulacja czułości
    Wyciszanie komunikatów
    Wygaszanie ekranu
    Zainstalowana baza fotoradarów
    x
    Wbudowany akumulator
    x
    Escort Passport 9500iX Euro Poland
    Escort Passport 9500iX Euro PolandMotor

    Escort Passport 9500iX Euro Poland

    Wykrywanie wszystkich pasm radarowych
    Ręczna regulacja czułości
    Automatyczna regulacja czułości
    Wyciszanie komunikatów
    Wygaszanie ekranu
    Zainstalowana baza fotoradarów
    Wbudowany akumulator
    x

    Próba 1: Fotorapid CM umieszczony na maszcie

    Fotorapid CM umieszczony na maszcie
    Fotorapid CM umieszczony na maszcieMotor
    Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od przodu auta
    Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od przodu autaMotor
    Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od tyłu auta
    Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od tyłu autaMotor

    Próba 2: MultaRadar CD umieszczony w słupie

    MultaRadar CD umieszczony w słupie
    MultaRadar CD umieszczony w słupieMotor
    Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od przodu auta
    Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od przodu autaMotor
    Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od tyłu auta
    Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od tyłu autaMotor

    Próba 3: AD9C zamontowany w radiowozie

    AD9C zamontowany w radiowozie
    AD9C zamontowany w radiowozieMotor
    Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od przodu auta
    Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od przodu autaMotor
    Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od tyłu auta
    Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od tyłu autaMotor

    Próba 4: ręczny radar Iskra

    Ręczny radar Iskra
    Ręczny radar IskraMotor
    Odległość, z jakiej wykryto radar wycelowany w przód auta
    Odległość, z jakiej wykryto radar wycelowany w przód autaMotor

    Próba 5: odporność na zakłócenia

    Próba 5: Odporność na zakłócenia

    Whistler GT-130Xi Euro
    19 pkt
    Whistler GT-435Xi Euro
    6 pkt
    Noxo ZR 100e
    3 pkt
    Whistler Pro-78XRi Euro
    9 pkt
    Escort Passport 8500 X50 Euro Poland
    14 pkt
    Valentine One
    18 pkt
    Escort Passport 9500iX Euro Poland
    27 pkt

    Wyniki końcowe

    Wyniki końcowe
    Wyniki końcoweMotor

    Podsumowanie