Antidotum na radary? Test antyradarów

Działają czy irytują? Sprawdzamy skuteczność antyradarów.
Działają czy irytują? Sprawdzamy skuteczność antyradarów.Motor

Jak testowaliśmy i ocenialiśmy antyradary

  • Każde urządzenie sprawdzono pod kątem wykrywania trzech typów fotoradarów i radaru ręcznego oraz odporności na zakłócenia i związaną z tym częstotliwość występowania fałszywych alarmów. Przy fotoradarach każdy pomiar wykonano dla dwóch ustawień: urządzenia wykonującego pomiar auta nadjeżdżającego i samochodu oddalającego się.
  • Kryterium oceny w próbach z użyciem fotoradarów i radaru ręcznego jest odległość, z jakiej antyradar jednoznacznie ostrzega o wykryciu kontroli. W przypadku próby odporności na zakłócenia kryterium oceny opiera się na weryfikacji częstotliwości występowania fałszywych alarmów dokonanej przez trzech testujących. W ramach prób przejechali oni z urządzeniami ponad 800 km w różnych warunkach: od ruchu miejskiego po trasy poza obszarem zabudowanym.
  • We wszystkich próbach przyjęto system punktacji od najlepszego do najgorszego miejsca, przyznając w kolejności 10-7-5-4-3-2-1 pkt. Punktację obniżano o połowę, jeśli ostrzeżenie następowało zbyt późno: mniej niż 200 m przy dojeżdżaniu do radaru robiącego pomiar autom nadjeżdżającym i mniej niż 100 m przy dojeżdżaniu do radaru robiącego pomiar autom oddalającym się (przyjęliśmy to za progową wartość, dającą szansę na zwolnienie przed kontrolą). Przy braku detekcji radarów urządzenie otrzymywało 0 pkt. W próbie odporności na zakłócenia punktacja wynika ze zsumowania punktów przyznanych przez każdego z trzech testujących.

Antyradary

Whistler GT-130Xi Euro
Whistler GT-130Xi EuroMotor

Whistler GT-130Xi Euro

Wykrywanie wszystkich pasm radarowych
Ręczna regulacja czułości
Automatyczna regulacja czułości
x
Wyciszanie komunikatów
Wygaszanie ekranu
Zainstalowana baza fotoradarów
x
Wbudowany akumulator
x
Whistler GT-435Xi Euro
Whistler GT-435Xi EuroMotor

Whistler GT-435Xi Euro

Wykrywanie wszystkich pasm radarowych
Ręczna regulacja czułości
Automatyczna regulacja czułości
x
Wyciszanie komunikatów
Wygaszanie ekranu
Zainstalowana baza fotoradarów
x
Wbudowany akumulator
x
Noxo ZR 100e
Noxo ZR 100eMotor

Noxo ZR 100e

Wykrywanie wszystkich pasm radarowych
Ręczna regulacja czułości
Automatyczna regulacja czułości
x
Wyciszanie komunikatów
Wygaszanie ekranu
Zainstalowana baza fotoradarów
x
Wbudowany akumulator
x
Whistler Pro-78XRi Euro
Whistler Pro-78XRi EuroMotor

Whistler Pro-78XRi Euro

Wykrywanie wszystkich pasm radarowych
Ręczna regulacja czułości
Automatyczna regulacja czułości
x
Wyciszanie komunikatów
Wygaszanie ekranu
Zainstalowana baza fotoradarów
x
Wbudowany akumulator
x
Escort Passport 8500 X50 Euro Poland
Escort Passport 8500 X50 Euro PolandMotor

Escort Passport 8500 X50 Euro Poland

Wykrywanie wszystkich pasm radarowych
Ręczna regulacja czułości
Automatyczna regulacja czułości
Wyciszanie komunikatów
Wygaszanie ekranu
Zainstalowana baza fotoradarów
x
Wbudowany akumulator
x
Valentine One
Valentine OneMotor

Valentine One

Wykrywanie wszystkich pasm radarowych
Ręczna regulacja czułości
x
Automatyczna regulacja czułości
Wyciszanie komunikatów
Wygaszanie ekranu
Zainstalowana baza fotoradarów
x
Wbudowany akumulator
x
Escort Passport 9500iX Euro Poland
Escort Passport 9500iX Euro PolandMotor

Escort Passport 9500iX Euro Poland

Wykrywanie wszystkich pasm radarowych
Ręczna regulacja czułości
Automatyczna regulacja czułości
Wyciszanie komunikatów
Wygaszanie ekranu
Zainstalowana baza fotoradarów
Wbudowany akumulator
x

Próba 1: Fotorapid CM umieszczony na maszcie

Fotorapid CM umieszczony na maszcie
Fotorapid CM umieszczony na maszcieMotor
Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od przodu auta
Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od przodu autaMotor
Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od tyłu auta
Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od tyłu autaMotor

Próba 2: MultaRadar CD umieszczony w słupie

MultaRadar CD umieszczony w słupie
MultaRadar CD umieszczony w słupieMotor
Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od przodu auta
Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od przodu autaMotor
Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od tyłu auta
Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od tyłu autaMotor

Próba 3: AD9C zamontowany w radiowozie

AD9C zamontowany w radiowozie
AD9C zamontowany w radiowozieMotor
Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od przodu auta
Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od przodu autaMotor
Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od tyłu auta
Odległość, z jakiej wykryto fotoradar wykonujący zdjęcia od tyłu autaMotor

Próba 4: ręczny radar Iskra

Ręczny radar Iskra
Ręczny radar IskraMotor
Odległość, z jakiej wykryto radar wycelowany w przód auta
Odległość, z jakiej wykryto radar wycelowany w przód autaMotor

Próba 5: odporność na zakłócenia

Próba 5: Odporność na zakłócenia

Whistler GT-130Xi Euro
19 pkt
Whistler GT-435Xi Euro
6 pkt
Noxo ZR 100e
3 pkt
Whistler Pro-78XRi Euro
9 pkt
Escort Passport 8500 X50 Euro Poland
14 pkt
Valentine One
18 pkt
Escort Passport 9500iX Euro Poland
27 pkt

Wyniki końcowe

Wyniki końcowe
Wyniki końcoweMotor

Podsumowanie