To nie jest drobiazg. Źle założone opony tracą przyczepność przy 68,8 km/h

Samochód terenowy na zaśnieżonej drodze, widoczny wyraźnie bieżnik zimowej opony pokrytej śniegiem; błoto i śnieg na nadkolu pojazdu, krajobraz zimowy w tle.
Część kierowców nawet nie wie, że da się założyć opony odwrotnie123RF/PICSEL 123RF/PICSEL

W skrócie

  • Eksperci z Tyre Reviews przetestowali zachowanie auta na oponach założonych odwrotnie.
  • Na śniegu błędny montaż opon skrócił drogę hamowania, ale pogorszył przyspieszenie i stabilność pojazdu.
  • Na mokrej nawierzchni niepoprawny montaż znacząco pogorszył bezpieczeństwo, zwiększając ryzyko aquaplaningu i wydłużając drogę hamowania.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Test odwrotnie założonych opon Pirelli. Początkowo zanosiło się na niespodziankę

Nowe badanie wskazuje, że zanieczyszczenia generowane przez opony samochodowe mogą trafiać do żywności spożywanej przez ludzi
Testy opon przeprowadzono na ośnieżonej i mokrej nawierzchni123RF/PICSEL

Testy opon na mokrej nawierzchni jasno pokazały, jak należy je zakładać

Zobacz również:

    Nowy Volkswagen T-Roc po ośmiu latach. Większy i z bogatą paletą napędówINTERIA.PL
    Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?