Wyłoniono wykonawcę ostatniego odcinka autostrady A1

Łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał wykonawcę ostatniego z czterech odcinków autostrady A1 Tuszyn - granica województwa – poinformował w środę rzecznik prasowy łódzkiego oddziału GDDKiA Maciej Zalewski.

Jak przekazał Zalewski, najkorzystniejszą ofertę dla odcinka "C" Kamieńsk - Radomsko, o długości 16,7 km złożyło konsorcjum firm Strabag i Budimex. Cena oferty brutto to 573 mln 143 tys. zł. Wybór jest nieprawomocny.

"Oznacza to, że znamy już wszystkich wykonawców dla łódzkiego odcinka A1" - przypomniał rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA. To brakujący dotąd fragment autostrady A1 Tuszyn - Częstochowa.

Wcześniej wybrano wykonawców odcinka "A" Tuszyn - Piotrków Trybunalski, którym za 478 mln 873 tys. zł brutto zrealizuje konsorcjum Budmiex - Strabag; "B" Piotrków Trybunalski - Kamieńsk, który za 678 mln 47 tys. zł brutto wykonają Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia i spółka Mirbud; "D" Radomsko - granica województwa, który za 338 mln 250 tys. zł brutto zrealizuje Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor.

Reklama

Oddziały Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi oraz Katowicach ogłosiły przetargi na budowę brakujących odcinków A1 30 czerwca br. Odcinki te mają oznaczenia: A, B, C, D w woj. łódzkim oraz E - w woj. śląskim (obecnie w woj. śląskim powstają odcinki F, G, H oraz I - od Częstochowy do Pyrzowic).

W poniedziałek GDDKiA podpisała z firmą Polaqua umowę o wartości 596,5 mln zł brutto dot. budowy brakującego odcinka E w woj. śląskim. To blisko 17 km trasy między Częstochową a granicą z Łódzkiem.

Odcinek A obejmuje 15,8 km trasy od węzła Tuszyn (bez węzła) do węzła Piotrków Trybunalski Południe (w dokumentacji przetargowej węzeł ten nosi dawną nazwę: Bełchatów; z węzłem). Odcinki B to 24,21 km autostrady od węzła Piotrków Południe do węzła Kamieńsk (z węzłem), odcinek C liczy 16,52 km od węzła Kamieńsk do węzła Radomsko (z węzłem), a odcinek D obejmuje 7,02 km A1 od węzła Radomsko do granicy z woj. śląskim.

GDDKiA informowała wcześniej, że zamierza przeznaczyć na sfinansowanie odcinka A 618,1 mln zł brutto, odcinka B - 943 mln zł brutto, odcinka C - 651,5 mln zł brutto oraz odcinka D - 273,6 mln zł brutto.

Według GDDKiA fragment autostrady A1 między węzłami Tuszyn i Piotrków Zachód będzie miał, tak jak teraz, po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Między węzłami Piotrków Zachód i Piotrków Południe zachowany zostanie obecny przekrój dwóch jezdni po cztery pasy ruchu, a między węzłami Piotrków Południe i Częstochowa trasa zostanie rozbudowana z dwóch do trzech pasów ruchu w każdą stronę.

Na A1 między węzłami Tuszyn i Częstochowa Północ zaplanowano pięć węzłów drogowych (Piotrków Zachód; zostanie też rozbudowany o relację Łódź-Warszawa, Piotrków Południe, Kamieńsk, Radomsko oraz Mykanów)

Liczący 81 km fragment autostrady A1 w woj. łódzkim oraz śląskim ma być - według wcześniejszych założeń - gotowy w 2021 r. Na inwestycję zabezpieczono, za zgodą ministra finansów, 4 mld zł z Krajowego Funduszu Drogowego.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy