Wybudować autostradę koncesjonowaną? Bezcenne

W 2012 r. na utrzymanie prawie 500 km autostrad wydamy 1,4 mld zł, czyli o 0,5 mld zł więcej niż wydatki na utrzymanie 19 tys. km dróg krajowych - informuje "Dziennik Gazeta Prawna", który przeanalizował pełny budżet Krajowego Funduszu Drogowego.

W 2012 r. na utrzymanie prawie 500 km autostrad wydamy 1,4 mld zł, czyli o 0,5 mld zł więcej niż wydatki na utrzymanie 19 tys. km dróg krajowych - informuje "Dziennik Gazeta Prawna", który przeanalizował pełny budżet Krajowego Funduszu Drogowego.

Jak stwierdza gazeta, te środki popłyną głównie do trzech spółek zarządzających autostradami koncesjonowanymi

- Autostrada Wielkopolska, GTC i Stalexport Autostrada Małopolska. Poseł PiS Jerzy Polaczek ocenia, że te sumy są efektem umów doskonale wynegocjowanych przez spółki z aktualnym rządem. "Wygląda na to, że kluczowe ryzyka wziął na siebie Skarb Państwa, a spółki mają gwarantowane wpływy" - mówi b. minister transportu.

Jak wylicza "DGP", w dotąd utajnionej części budżetu KFD można znaleźć takie pozycje, jak 30 mln zł na usługi doradcze i 20 mln zł na budowę specjalnych bramownic, z których mają korzystać... nietoperze.

Reklama

Tymczasem na bezpieczeństwo jeżdżących wydatki wyniosą zero złotych - podkreśla dziennik.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy