Wkrótce przetarg na budowę nowego odcinka drogi S7

Przetarg na budowę drogi ekspresowej S7 z Warszawy do Grójca planuje ogłosić w marcu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Długo oczekiwana inwestycja zapewni sprawną komunikację między południem Mazowsza a stolicą, ułatwi dojazd do lotniska w Warszawie.

Obecnie droga S7 zaczyna się kilkanaście km za Radomiem i kończy obwodnicą Grójca
Obecnie droga S7 zaczyna się kilkanaście km za Radomiem i kończy obwodnicą GrójcaŁukasz JóźwiakReporter

O realizację inwestycji od lat zabiegają mieszkańcy podwarszawskich miejscowości, którzy zebrali 7 tys. podpisów pod petycją w sprawie przyspieszenia budowy drogi ekspresowej.

Jak poinformowała rzeczniczka GDDKiA w Warszawie Małgorzata Tarnowska, inwestycja pomoże także usprawnić komunikację Warszawy i okolic, m.in. gmin Lesznowola i Piaseczno, gdzie jest bardzo duże natężenie ruchu drogowego. Jej celem jest też - jak zaznacza - aktywizacja gospodarcza terenów zlokalizowanych w sąsiedztwie drogi ekspresowej S7.

Planowana droga ekspresowa ma mieć ok. 29 km, rozpoczynać się w węźle Warszawa Lotnisko, a kończyć na istniejącej obwodnicy Grójca.

Dostęp do trasy będzie poprzez węzły drogowe: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos oraz Tarczyn Północny i Tarczyn Południowy.

Nowa droga będzie mieć dwie jezdnie o trzech lub dwóch pasach w zależności od odcinka; od węzła "Lotnisko" do węzła "Lesznowola" - dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, od węzła "Lesznowola" do końca trasy - dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.

Dla obsługi terenów przyległych do trasy zaprojektowane zostały wiadukty nad lub pod drogą oraz dwie kładki dla pieszych (w rejonie miejscowości Kolonia Lesznowola i Podole). Wykonane zostaną także urządzenia ochrony środowiska, m.in. zabezpieczenia przeciwhałasowe, przejścia dla zwierząt, urządzenia związane z odwodnieniem drogi.

Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to ok. 1,4 mld zł. Ekspresówka ma powstać do 2019 r.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas