Trasa Szczecin-Trójmiasto jeszcze szybciej. Zapadła decyzja w sprawie S6
Wojewoda Pomorski wydał zgodę na realizację jednego z najważniejszych odcinków drogi ekspresowej S6 pomiędzy obwodnicą Słupska, a Bobrownikami. Inwestycja umożliwi kierowcom szybszy przejazd w kierunku w kierunku Trójmiasta i wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum okolicznych miejscowości.
Spis treści:
Droga ekspresowa S6 połączy Szczecin z Trójmiastem
Droga ekspresowa S6, której nitka będzie biegła równolegle do wybrzeża Morza Bałtyckiego, już wkrótce połączy Szczecin z Trójmiastem. Dzięki inwestycji będzie możliwe usprawnienie komunikacji między portami w Świnoujściu i Trójmieście, co wpłynie pozytywnie na rozwój regionu. Nie bez znaczenia jest także fakt poprawy komfortu i bezpieczeństwa podróżujących oraz kwestie związane z wyprowadzeniem ruchu tranzytowego z nierzadko zakorkowanych ulic okolicznych miejscowości.
Jak poinformowała właśnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Wojewoda Pomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację jednego z najważniejszych jej odcinków.
Droga S6. Na jakim etapie jest ostatni odcinek?
Odcinek S6 od końca obwodnicy Słupska do Bobrownik jest ostatnim między Słupskiem a Bożepolem Wielkim, który otrzymał zgodę na prowadzenie prac budowlanych. Oznacza to, że pozostałe 46 km S6 w woj. zachodniopomorskim, od Koszalina do początku obwodnicy Słupska, także jest już w realizacji.
W ramach inwestycji powstanie m.in. 16-kilometrowy odcinek, na którym zostaną wybudowane dwa węzły drogowe - Budy i Bobrowniki. Nawierzchnia drogi będzie dostosowana do ruchu pojazdów o nacisku 11,5 t na oś. Wykonawca zobowiązał się również do stworzenia nowego Miejsca Obsługi Podróżnych w Paprzycach oraz zaprojektowania i realizacji 24 obiektów inżynierskich, w tym estakady, 7 wiaduktów i aż 15 przejść dla zwierząt. Zbudowana lub zmodernizowana zostanie także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.
GDDKiA zwraca także uwagę, że nie bez znaczenia dla projektu są kwestie środowiskowego. Z tego względu na wspomnianym odcinku S6 powstaną liczne ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych czy zbiorniki retencyjne. Wartość całego kontraktu to ok. 548 mln zł.
Jakie drogi ekspresowe powstają w Polsce?
Sieć dróg ekspresowych w Polsce liczy już prawie 5070,5 km, co oznacza że w niespełna 20 lat sieć ich liczba powiększyła się przeszło ośmiokrotnie. Opublikowany z początkiem lutego plan GDDKiA zakładał, że w 2023 roku do użytku oddanych zostanie blisko 260 km tras. Na ten moment udało się wykonać zdecydowaną większość z jego założeń. W przypadku dróg ekspresowych i autostrad, do użytku oddano w tym roku odcinki:
- A18 granica państwa-Żary (11,7 km),
- S7 Lesznowola-Tarczyn Północ (14,8 km i 2,3 km przy węźle Tarczyn)
- S11 obwodnica Olesna (24,8 km),
- S14 Aleksandrów Łódzki-Emilia (14,5 km),
- S61 Ełk Południe-Kalinowo (22,9 km),
- S61 Łomża Zachód-Łomża Południe (7,2 km),
- S6 obwodnica Sianowa (5,5 km),
- S17 obwodnica Tomaszowa Lubelskiego (5,4 km - druga jezdnia),
- S7 Moczydło-Miechów (18,7 km),
- S11 Koszalin Zachód-Zegrze Pomorskie (16,9 km),
- S11 Zegrze Pomorskie-Kłanino (19,3 km),
- S11 Kłanino-Bobolice (11,6 km),
- A18 Iłowa-granica woj. lubuskiego i dolnośląskiego (16,2 km),
- S3 Kamienna Góra Północ-Lubawka (12 km).
Przed końcem roku oddane mają być jeszcze odcinki:
- S61 Podborze-Śniadowo (19,5 km),
- A18 granica woj. lubuskiego i dolnośląskiego - Golnice (21,5 km)