Trasa S11. Zapadła ważna decyzja o jej przebiegu

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że otrzymała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla odcinka S11 między Szczecinkiem i Piłą. Jej wydanie zatwierdza przebieg 59-kilometrowego odcinka oraz pozwala na rozpoczęcie prac nad tzw. koncepcją programową.

GDDKiA poinformowała o otrzymaniu decyzji DŚU dla odcinka S11 między Szczecinkiem i Piłą. /zdjęcie ilustracyjne/
GDDKiA poinformowała o otrzymaniu decyzji DŚU dla odcinka S11 między Szczecinkiem i Piłą. /zdjęcie ilustracyjne/Jan GraczyńskiEast News

GDDKiA uzyskała decyzję DŚU, zatwierdzającą przebieg 59-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S11 między Szczecinkiem i Piłą. Opisywany odcinek S11 jest trzecim z siedmiu fragmentów tej drogi ekspresowej w województwie wielkopolskim, dla których została uzyskana wyżej wymieniona decyzja.

Droga ekspresowa S11 Szczecinek - Piła. Jaki przebieg?

Nowy odcinek drogi ekspresowej S11 będzie rozpoczynał się na terenie województwa zachodniopomorskiego, na styku z realizowaną obecnie obwodnicą Szczecinka, w rejonie istniejącej drogi krajowej numer 11. Później droga będzie biec w kierunku południowym i ominie po wschodniej stronie miejscowość Okonek, a po zachodniej Podgaje i Jastrowie. Następnie przetnie DK22 oraz linię kolejową nr 405. W dalszej części przebiegać będzie właściwie równolegle do obecnej DK11 i ominie po zachodniej stronie Płytnicę, Krępsko i Dobrzycę.

Na węźle Piła Północ trasa połączy się z kolejnym fragmentem S11 oraz odcinkiem S10. GDDKiA przewiduje, że w ramach inwestycji powstanie węzeł drogowy Podgaje, który połączy istniejące drogi krajowe nr 11 i 22, a także drogę powiatową nr 1012P. Kolejny węzeł na trasie, Jastrowie, pozwoli na połączenie z DK22, która łączy miejscowości Jastrowie i Szwecję. Po obu stronach planowanego odcinka S11 zaplanowane jest zbudowanie miejsc obsługi podróżnych.

Kiedy powstanie odcinek S11 między Szczecinkiem i Piłą?

Po uzyskaniu decyzji DŚU wykonawca (AECOM Polska) zajmie się opracowaniem Koncepcji programowej. Kiedy ten etap dobiegnie końca, GDDKiA będzie mogła ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie Projektuj i buduj. Planuje się, że umowa na realizację odcinka zostanie podpisana w czwartym kwartale 2025 roku. Wykonanie inwestycji jest natomiast zaplanowane na lata 2026-2029.

Cieszę się, że droga S11 przechodzi z fazy projektowania do fazy budowy. Wkrótce ogłosimy przetargi na budowę S11 w woj. wielkopolskim. Zależy mi, aby w najbliższych latach trasa ta została zbudowana
powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk

W województwie wielkopolskim droga S11 będzie liczyła 280 km

Obecnie w województwie wielkopolskim prowadzone są prace projektowe dla trasy S11 od granicy z województwem zachodniopomorskim do granicy z województwem opolskim. Licząca 280 km na terenie Wielkopolski trasa podzielona jest na następujące odcinki:

  • Szczecinek - Piła (ok. 59 km długości)
  • Piła - Ujście (ok. 20 km) 
  • Ujście - Oborniki (ok. 43 km)
  • Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik (ok. 22 km)
  • Kórnik - Jarocin (ok. 43 km)
  • Jarocin - Ostrów Wielkopolski (ok. 57 km)
  • Ostrów Wielkopolski - Kępno (ok. 30 km)

W przypadku dwóch odcinków (Oborniki - Poznań z obwodnicą Obornik oraz Ostrów - Kępno) Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska rozpatruje obecnie odwołania od DŚU. Z kolei jeśli chodzi o odcinki Ujście - Oborniki, Kórniki - Jarocin, Jarocin - Ostrów Wielkopolski, prowadzone są postępowania o wydanie DŚU. W przypadku odcinka Piła - Ujście złożenie wniosku o wydanie wspomnianej decyzji planowane jest na trzeci kwartał tego roku.

GDDKiA zapowiada również, że wkrótce ogłosi przetarg na budowę drugiej jezdni na obwodnicy Kępna, między węzłami Kępno Wschód i Baranów, a także na zaprojektowanie i budowę odcinka Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Dodatkowo w przyszłym roku planowane jest ogłoszenie przetargu dla kolejnego odcinka S11, Ostrów Wielkopolski - Kępno.

"Wydarzenia": Wracają kursy redukujące liczbę punktów karnychPolsat NewsPolsat News
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas