Stan i plany budowy autostrad w Polsce

Polska powoli nadrabia cywilizacyjne zaległości. Nie byłoby to możliwe bez środków z Unii Europejskiej
Polska powoli nadrabia cywilizacyjne zaległości. Nie byłoby to możliwe bez środków z Unii EuropejskiejGDDKiA
A1. Węzeł Gliwice - Sośnica
A1. Węzeł Gliwice - SośnicaGDDKiA
  • w eksploatacji: 483,4 km, w tym ok. 331 km w zarządzie GDDKiA, a ok. 152 km w zarządzie koncesjonariusza: Gdańsk Transport Company na odcinku Gdańsk (Rusocin) - Toruń (Toruń Południe) 
  • w realizacji: 80,7 km
  • łącznie: 564,1 km
  • w eksploatacji: 487,5 km, w tym ok. 232,5 km w zarządzie GDDKiA (z czego 99 km płatne na odcinku Konin - Stryków), a ok. 255 km (z czego 238 km płatne) w zarządzie koncesjonariusza:  Autostrada Wielkopolska na odcinku Konin - Świecko
  • w realizacji: 24,5 km
  • w przetargu: 76,3 km
  • w przygotowaniu: 32,3 km
  • łącznie: 620,6 km
  • w eksploatacji: 667 km, w tym ok. 606 km w zarządzie GDDKiA (z czego 162,4 km płatne na odcinku Wrocław (węzeł Bielany Wrocławskie) - Sośnica (węzeł Gliwice Sośnica), a ok. 61 km w zarządzie koncesjonariusza: Stalexport Autostrada Małopolska SA
  • od granicy państwa do km 11,86 (ponad dwa kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) - w realizacji, a zakończenie robót planowane jest w II połowie 2023 r.
  • od km 11,86 (ponad dwa kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) do km 33,76 (blisko cztery kilometry przed węzłem Iłowa) - w realizacji, a zakończenie robót planowane jest w II połowie 2022 r.
  • od km 33,76 (blisko cztery kilometry przed węzłem Iłowa) - wybrano najkorzystniejszą ofertę, podpisanie umowy w I kw. 2021 r.
  • granica woj. lubuskiego i dolnośląskiego - węzeł Golnice (ponad 21 km) - wybrano najkorzystniejszą ofertę, podpisanie umowy w I kw. 2021 r.
  • w realizacji: 33,6 km
  • w przetargu: 37,8 km
  • łącznie: 71,4 km
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?