Ruszyła budowa węzła drogowego w Radomiu

Rozpoczęła się budowa nowego węzła drogowego na przecięciu miejskiego odcinka drogi krajowej nr 9 w Radomiu oraz linii kolejowej nr 8 z Warszawy do Krakowa. Od wtorku wieczorem obowiązywać będą objazdy dla ruchu tranzytowego i lokalnego

Do końca października w ramach nowego węzła drogowego w Radomiu wybudowane zostaną dwa wiadukty. Przeprawy powstaną w miejsce istniejącego od prawie dwudziestu lat wiaduktu nad torami kolejowymi do Warszawy oraz niedokończonej konstrukcji w postaci betonowych filarów.

Jak poinformował rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu Dariusz Dębski, od wtorku ok. godz. 18 obowiązywać będą objazdy. "Kierowcy przejeżdżający przez Radom powinni zwracać uwagę na tablice informujące o trasach objazdów, ustawione przed skrzyżowaniami dróg krajowych w Radomiu, a także w Białobrzegach, Kozienicach i Zwoleniu" - zaznaczył rzecznik.

Reklama

Dla ruchu tranzytowego między drogami krajowymi nr 7 i 12 (Warszawa - Lublin oraz z powrotem) obowiązywać będą objazdy: drogą krajową nr 48 od Białobrzegów do Kozienic i drogą krajową nr 79 od Kozienic do Zwolenia albo przez Radom - drogą krajową nr 7 (ulicami Czarnieckiego i Kielecką), następnie południową obwodnicą Radomia i drogą krajową nr 12 (aleją Grzecznarowskiego, aleją Wojska Polskiego i ulicą Zwolińskiego).

Objazd dla ruchu tranzytowego między drogami krajowymi nr 7 i 12 (Kraków - Lublin oraz z powrotem) poprowadzono południową obwodnicą Radomia i drogą krajową nr 12 (aleją Grzecznarowskiego, aleją Wojska Polskiego i ulicą Zwolińskiego). Ruch tranzytowy między drogami krajowymi nr 7 i 9 (Warszawa - Rzeszów i z powrotem) będzie się odbywał: drogą nr 7, południową obwodnicą Radomia, drogą krajową nr 12 i drogą krajową nr 9. Tymi trasami poprowadzony zostanie także objazd dla ruchu tranzytowego między drogami krajowymi nr 7 i 9 (Kraków - Rzeszów i z powrotem).

Budowa dwóch wiaduktów nad linią kolejową nr 8 w Radomiu to jedna z najważniejszych i najbardziej oczekiwanych przez kierowców inwestycji drogowych w tym mieście. Przeprawy będą miały po 93 metry długości i 17 metrów szerokości. Jezdnie na obiektach mają być szerokie na 11,5 metra. Dodatkowo po północnej i południowej stronie węzła powstaną łącznice, częściowo biegnące śladem już istniejących jezdni. W ramach inwestycji wzmocniona ma być też nawierzchnia dróg, którymi przebiegać będą objazdy. Koszt inwestycji to ponad 47,5 mln zł.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Radom | obwodnica
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy