Polska policja będzie jeździła nieoznakowanymi BMW!

26 maja minął termin składania ofert w przetargu na dostawę 140 nowych, nieoznakowanych radiowozów dla drogówki. Co ciekawe, najkorzystniejsza oferta dotyczy pojazdów marki BMW!

Jak informuje "Dziennik.pl" najtańsza oferta dotyczyć ma - uwaga - BMW 330i xDrive wyposażonych w wideorejestratory Zurad 2A videorapid. Jeden z uczestniczących w przetargu dealerów bawarskiej marki wycenił dostawę 140 tak skonfigurowanych pojazdów na kwotę 27 mln zł.

Dla porównania, za flotę 140 egzemplarzy Skody Superb trzeba by zapłacić 28,3 mln zł, a za Volkswageny Passaty - od 29,5 do 30,3 mln zł w zależności od oferty. Oznacza to, że jedno BMW 330i xDrive w interesującej policję konfiguracji kosztowałoby polskiego podatnika dokładnie 192 857 zł. To o 10 tys. zł mniej niż w przypadku Skody Superb i ok 20 tys. mniej, niż Komenda Główna musiałaby zapłacić za nowe Volkswageny Passaty.

Reklama

Ofertę BMW trzeba uznać za niespodziankę. Seryjne, cywilne BMW 330i z automatyczną skrzynią biegów i napędem xDrive kosztuje od 180 tys. zł, tymczasem za Skodę Superb trzeba by zapłacić około 50 tys. zł mniej.

Zgodnie ze specyfikacją zamówienia pierwsza partia 40 pojazdów ma trafić na polskie drogi jeszcze przed końcem roku (do 30 listopada 2017).

W dokumentach określających stawiane pojazdom wymagania czytamy m.in., że samochody mają mieć nadwozie typu "kareta" (kod homologacji AA - sedan), co najmniej 4630 mm długości i rozstaw osi nie mniejszy niż 2700 mm. Wysokość nadwozia nie może przekraczać 1540 mm. Źródłem napędu mają być silniki spalinowe o pojemności nie mniejszej niż 1950 cm3 i mocy co najmniej 180 kW (250 KM).

Oprócz tego zamawiający wymaga również: automatycznej skrzyni biegów, napędu na obie osie, przyspieszenia do 100 km/h w czasie do 7 s i prędkości maksymalnej co najmniej 210 km/h. Samochody posiadać też mają m.in. układy ABS i stabilizacji toru jazdy oraz 17-calowe obręcze kół (z dwoma kompletami opon i pełnowymiarowym kołem zapasowym).

Lista żądanego wyposażenia - jak już informowaliśmy - obejmuje również: komplet poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtynowe), pełny pakiet elektryczny (elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, elektryczne szyby), dwustrefową (co najmniej) klimatyzację, centralny zamek sterowany z pilota czy płynną regulację oparć kierowcy i pasażera. Nowe radiowozy powinny też posiadać oświetlenie główne wykonane w technologii ksenonowej lub LED, diodowe światła do jazdy dziennej, tempomat i czujniki parkowania tyłem.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy