Od marca ciężarówki nie wjadą do Łodzi

W Łodzi od początku marca obowiązywać ma zakaz wjazdu do miasta ciężarówek powyżej 12 ton. Decyzja ta związana jest z trwającą budową trasy W-Z łączącą dwa największe łódzkie osiedla - Retkinię i Widzew Wschód.

Cieżarówki nie wjadą do Łodzi
Cieżarówki nie wjadą do ŁodziPiotr KamionkaReporter

W Łodzi od początku marca obowiązywać ma zakaz wjazdu do miasta ciężarówek powyżej 12 ton. Decyzja ta związana jest z trwającą budową trasy W-Z łączącą dwa największe łódzkie osiedla - Retkinię i Widzew Wschód.

Poinformował o tym w poniedziałek na konferencji prasowej dyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi Grzegorz Nita.

Zwrócił on uwagę, że wkrótce w związku z budową trasy W-Z, rozpoczną się prace drogowe na jednym z najważniejszych i najbardziej ruchliwych skrzyżowań w mieście - na tzw. skrzyżowaniu marszałków tj. al. Rydza-Śmigłego i al. Piłsudskiego. W ciągu doby przejeżdża przez nie kilka tysięcy tirów. Nita przypomniał, że skrzyżowanie to znajduje się ciągu drogi krajowej, po której odbywa się ruch tranzytowy z północy na południe i odwrotnie.

Jak mówił, prace mają być tak prowadzone, że będzie zapewniony przejazd po jednym pasie w każdą stronę. Najważniejsze będzie udostępnienie tej drogi dla komunikacji miejskiej, osobowej oraz dla docelowych wjazdów gospodarczych do miasta. Dlatego postanowiono wprowadzić zakaz wjazdu dla tirów.

Zakaz wjazdu do miasta obowiązywać będzie w godzinach od 6 rano do 20 wieczorem.

Nita zwrócił uwagę, że o zmianach poinformowane zostały firmy przewozowe i handlowe. Przed ich wprowadzeniem Łódź porozumiała się także z zarządcami dróg wojewódzkich i krajowych oraz z gminami, przez które poprowadzony zostanie objazd.

Zmiany obowiązywać mają od 1 marca do końca tego roku.

Budowa trasy W-Z, łączącej dwa największe łódzkie osiedla: Retkinię i Widzew Wschód to jedna z największych inwestycji drogowych w Łodzi. Inwestycja ma kosztować ponad 623 mln zł, z czego 236 mln to unijne dofinansowanie.

Przebudowa trasy W-Z związana jest m.in. z budową 18,5 km nowych torowisk tramwajowych oraz czterech punktów przesiadkowych. Jednym z nich (przy DH "Central") ma być nowoczesny dworzec, który połączy linie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego (północ-południe) z trasą W-Z. Na tej ostatniej linia tramwajowa ma być przedłużona o ok. 4 km.

Nowa pętla na jej wschodnim krańcu powstanie na os. Olechów. Powstaną też 200-metrowej długości estakady samochodowe na ul. Rokicińskiej - jednej z najważniejszych tras wylotowych z miasta.

Projekt modernizacji obejmuje też m.in. budowę tunelu dla samochodów, ścieżek rowerowych i bezkolizyjnych skrzyżowań. Prace mają się zakończyć pod koniec tego roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas