Nowy przetarg na budowę A4 koło Rzeszowa

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zdecydowała o ogłoszeniu przetargu na dokończenie budowy odcinka A4 od węzła Rzeszów Zachód do węzła Rzeszów Centralny. Przetarg ma być ogłoszony jeszcze w lipcu.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zdecydowała o ogłoszeniu przetargu na dokończenie budowy odcinka A4 od węzła Rzeszów Zachód do węzła Rzeszów Centralny. Przetarg ma być ogłoszony jeszcze w lipcu.

Pod koniec maja GDDKiA zerwała umowę na budowę tego odcinka autostrady A4 i drogi ekspresowej S19 z firmą Radko. Przetarg, który ma być ogłoszony, dotyczyć będzie tylko odcinka autostrady A4.

Jak poinformowała rzeczniczka rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus, aktualnie przygotowywana jest dokumentacja przetargowa. "Jak tylko będzie gotowa, przetarg zostanie ogłoszony, ma to nastąpić jeszcze w tym miesiącu" - dodała.

Rzeczniczka zaznaczyła, że po zerwaniu umowy z Radko analizowano dwa rozwiązania: udzielenie zamówienia z wolnej ręki oraz tryb konkurencyjny, czyli przeprowadzenie postępowania w trybie przetargu nieograniczonego. "Oba rozwiązania były dokładnie analizowane pod kątem tego, który będzie najlepszy i najskuteczniejszy, a przede wszystkim zgodny z przepisami krajowymi, tj. ustawą Prawo Zamówień Publicznych oraz unijnymi" - dodała Rarus.

Reklama

Ostatecznie zdecydowano o zastosowaniu trybu konkurencyjnego. Nowy wykonawca, który wygra przetarg, będzie miał 8 miesięcy na dokończenie budowy odcinka A4. Pozostanie mu do wykonania na odcinku A4 niewielka część nasypów, warstwy konstrukcyjne nawierzchni i prace wykończeniowe.

Jak zaznaczyła Rarus, w ciągu 23 miesięcy trwania kontraktu firma Radko zrealizowała zaledwie 49 proc. zakresu finansowego umowy, ale dotyczącej całego kontraktu, czyli także odcinka S19.

Konsorcjum firm ze spółką Radko jako liderem budowało - za ponad 441 mln zł - ośmiokilometrowy odcinek tzw. północnej obwodnicy Rzeszowa. W jej skład wchodzi odcinek autostrady A4 od węzła Rzeszów centralny do węzła Rzeszów zachód i fragment drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów zachód do węzła Świlcza. Partnerami Radko w tej inwestycji były firmy Autostrada Wschodnia oraz Punj Lloyd Ltd. z Indii.

Powodem odstąpienia GDDKiA od umowy był brak płynności finansowej, co wiązało się także z zajęciami komorniczymi i zgłoszonym wnioskiem o upadłość firmy Radko.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy