​Nowy most w Warszawie

Za trzy lata w Warszawie powstanie kolejny most przez Wisłę. Będzie miał półtora kilometra długości i po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Połączy Wilanów z Wawrem w ramach południowej obwodnicy miasta i kosztować będzie 757 mln zł.

To znacznie taniej niż zakładał kosztorys Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zakładał on wydatki powyżej 1 mld zł. Wojewoda Mazowiecki wydał właśnie decyzję o zezwoleniu na realizację tej inwestycji. Wykonawcą jest tureckie konsorcjum Gulermak (ma też budować odcinek II linii metra) oraz PBDiM Mińsk Mazowiecki.

W ciągu najbliższych tygodni wykonawca, zgodnie z warunkami kontraktu, przedstawi harmonogram robót oraz rozpocznie prace przygotowawcze. Nowym, dziewiątym już mostem przez Wisłę, kierowcy pojadą w połowie 2020 roku.

Reklama

Jak zapowiada GDDKiA, most składać się będzie z dwóch niezależnych obiektów pod każdą z jezdni oraz dwóch pochylni zapewniających komunikację pomiędzy ścieżką rowerową zlokalizowaną na Wale Zawadowskim a ścieżką rowerową na moście. Długość przeprawy, która powstanie w najszerszym punkcie Wisły w Warszawie, wyniesie 1505,5 m a szerokość 42,6 m. Pod mostem znajdą się też przejścia dla dużych zwierząt.

Obwodnica za trzy lata

Południowa obwodnica Warszawy kończy się dzisiaj na ul. Puławskiej na warszawskim Ursynowie. Brakuje 18 kilometrów, by odkorkować sypialniane dzielnice stolicy i wyprowadzić ruch w kierunku Lublina oraz połączyć obwodnicę z budowaną drogą ekspresową S17 Warszawa - Lublin.

GDDKiA podzieliła cały ten fragment na trzy odcinki: A (Puławska - Przyczółkowa) wykona włoska firma Astaldi, B (Przyczółkowa - Wał Miedzeszyński) turecki Gulermak z PBDiM Mińsk Mazowiecki i C (Wał Miedzeszyński - węzeł Lubelska) - Warbud. Całą obwodnicą kierowcy pojadą już za trzy lata.

Odcinek A będzie miał długość ok. 4,6 km i połączy węzły Puławska z Przyczółkową. W ramach jego budowy powstanie także tunel pod Ursynowem.

Odcinek B będzie miał ok. 6,45 km. Dzięki przeprawie przez Wisłę połączy węzeł Przyczółkowa z Wałem Miedzeszyński.

Odcinek C będzie najdłuższy. Od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska liczyć będzie ok. 7,45 km i w dużym fragmencie przebiegnie estakada nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.


 


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy