Małopolskie zyska 220 km dróg. Kraków - północną obwodnicę

Wybudowanie 220,5 km nowych dróg krajowych w Małopolsce za prawie 12 mld 789 mln zł przewiduje zaktualizowany rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Znalazły się w nim nowe inwestycje, m.in. Północna Obwodnica Krakowa i Beskidzka Droga Integracyjna.

Kraków czeka na obwodnicę północną i ekspresową drogę S7
Kraków czeka na obwodnicę północną i ekspresową drogę S7Informacja prasowa (moto)

Jak poinformowała w piątek Iwona Mikrut, rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), wśród wymienianych w dokumencie tras są m.in. drogi ekspresowe i obwodnice.

Znalazły się w nim inwestycje, których w poprzednim dokumencie nie było - Północna Obwodnica Krakowa i Beskidzka Droga Integracyjna, obydwie w ciągu drogi ekspresowej S52. Zapewnienie finansowania otrzymała także budowa drogi krajowej nr 75 Brzesko - Nowy Sącz, tzw. sądeczanka, oraz droga ekspresowa S7 od granicy woj. świętokrzyskiego do Krakowa i obwodnice: Nowego Sącza, Chełmca, Zatora na DK 28 i Zabierzowa na DK 79.

Jak przypomniała rzeczniczka, w ramach rządowego programu na lata 2014-2023 trwa już budowa drogi ekspresowej S7 Lubień-Rabka (realizacja w latach 2016 - 2020) i obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej (realizacja w latach 2016 - 2019).

Pierwszą inwestycją ukończoną z tego programu jest oddany do użytku pod koniec zeszłego miesiąca drugi odcinek wschodniej obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S7 od ul. Igołomskiej do Christo Botewa z nowym mostem na Wiśle. Budowano go w latach 2014 - 2017, ma 4,5 km długości.

Z Generalnego Pomiaru Ruchu w 2015 r. wynika, że średni dobowy ruch w Małopolsce to 14580 pojazdów na drogach krajowych - o 3000 więcej od średniej krajowej. Największe natężenie ruchu występuje wokół Krakowa. Rekordy bije fragment południowej obwodnicy miasta w ciągu autostrady A4 pomiędzy węzłami Kraków Tyniec - Kraków Sidzina; średnio na dobę przejeżdża tamtędy 64066 pojazdów.

Plan drogowy dla PolskiInformacja prasowa (moto)

W zeszłym tygodniu rząd przyjął przedłożoną przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa aktualizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). W zaktualizowanym programie zwiększono limit wydatków ze 107 mld zł do 135 mld zł. Resort zastrzega jednocześnie, że ostateczna wartość programu zostanie określona po rozliczeniu wszystkich zadań skierowanych do realizacji.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas