Krok ku dokończeniu budowy S7 pod Warszawą

Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia złożyło najkorzystniejszą ofertę na dokończenie prac na środkowym odcinku S7 pomiędzy Warszawą a Grójcem - podała GDDKiA. Prace wyceniono na ponad 510 mln zł.

Budowa została przerwana po wypowiedzeniu umowy przez GDDKiA
Budowa została przerwana po wypowiedzeniu umowy przez GDDKiAGDDKiA

GDDKiA wyjaśniła, że odcinek od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas. Powstaną trzy węzły drogowe: Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ, a także obiekty inżynierskie, ekrany dźwiękochłonne.

2 października 2020 r. GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z dotychczasowym wykonawcą inwestycji, firmą IDS-BUD. 24 grudnia ub.r. ogłoszono przetarg na nowego wykonawcę w formule projektuj i buduj.

Dyrekcja przypomniała, że budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki ze stolicy, została podzielona na trzy odcinki: od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km; od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km; od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.

GDDKiA poinformowała, że na pierwszym odcinku, od węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola, zaawansowanie prac sięga prawie 37 proc. Dyrekcja w tym przypadku odstąpiła od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą, a obecnie prace kontynuuje firma Polaqua. Termin zakończenia prac na tym obcinku mija w październiku 2022 r.

GDDKiA

Z kolei na trzecim odcinku, pomiędzy węzłem Tarczyn Południe a początkiem obwodnicy Grójca, prace zaawansowane sa w 90 proc. Zgodnie z podpisanym aneksem do umowy termin zakończenia robót mija w połowie czerwca br.

Nowa trasa między Warszawą a Grójcem rozpocznie się węzłem Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca - po dwa pasy. Wjazd na nową trasę będzie możliwy poprzez węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. ***

Pięć aut zniszczonych, ale sprawczyni bezkarnaPolsat News
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas