Kolejny krok ku budowie drogi S7 pod Krakowem

Wojewoda małopolski Piotr Ćwiki wszczął postępowanie w sprawie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla dwóch odcinków drogi ekspresowej S7: od granicy województwa do węzła Miechów oraz od węzła Szczepanowice do węzła Widoma.

Jak poinformowała w poniedziałek rzeczniczka wojewody małopolskiego Joanna Paździo, urzędnicy wojewody w ramach procedury zmierzającej do wydania ZRID, przystąpią do oceny merytorycznej projektów. W ramach postępowania będą też współpracować z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska, ponieważ wymagana jest ponowna ocena oddziaływania na środowisko.

Na wydanie ZRID urząd wojewódzki ma 90 dni od złożenia wniosku, przy czym do tego czasu nie wlicza się uzupełniania przez inwestora braków w dokumentacji i usuwania nieprawidłowości czy też czasu potrzebnego na przeprowadzenie innych procedur niezależnych od urzędu wojewódzkiego (np. przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska).

Reklama

Prawie 56-km odcinek S7 od granicy woj. świętokrzyskiego do węzła Igołomska w Krakowie został podzielony na trzy części realizacyjne. Są to: odcinek od granicy województwa świętokrzyskiego do węzła Szczepanowice (bez węzła) - długość ok. 23 km; odcinek węzeł Szczepanowice (z węzłem) do węzła Widoma (z węzłem) - długości ok. 14 km oraz odcinek węzeł Widoma (bez węzła) do granic Krakowa (z włączeniem do węzła Igołomska) - długości ok. 18 km.

Na początku stycznia zeszłego roku została podpisana umowa z wykonawcą budowy odcinka od węzła Szczepanowice do węzła Widoma. Wykona go firma Mota-Engil Central Europe kosztem ponad 508 mln zł. Prace powinny zostać ukończone w ciągu 34 miesięcy od daty podpisania umowy.

We wrześniu zeszłego roku GDDKiA podpisała umowę z włoską firmą Salini Impregilo na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi ekspresowej S7 od Krakowa do węzła Widoma. Koszt inwestycji przekroczy 1,072 mld zł. Zadanie ma zostać wykonane w ciągu 34 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Największy problem jest z pierwszym odcinkiem od granicy woj. świętokrzyskiego do Szczepanowic (bez węzła Szczepanowice). Protesty mieszkańców wsi Poradów w powiecie miechowskim dotyczące ok. 5-km fragmentu S7 projektowanego w rejonie ich miejscowości doprowadziły do uchylenia przez sąd decyzji środowiskowej. Dlatego odcinek ten został podzielony na dwie części - ta oprotestowana została wyłączona i będzie musiała uzyskać nową decyzję.

Obecnie w Małopolsce trwa budowa trzech odcinków górskiego fragmentu drogi ekspresowej S7 między Lubniem a Rabką w Małopolsce. Na liczącej 16,7 km trasie powstaje najdłuższy w Polsce, ponad 2-km tunel. Inwestycję podzielono na trzy odcinki: Lubień - Naprawa, Naprawa - Skomielna Biała wraz z budową tunelu i Skomielna Biała - Chabówka. Budowa poszczególnych odcinków tej trasy powinna się zakończyć w latach 2018-2021.

Droga krajowa nr 7 (na niektórych odcinkach S7) jest jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w Polsce przebiegającym od Gdańska do Rabki-Zdroju. Ma ok. 720 km długości. Nową trasę w większości zlokalizowano w miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7, czyli w korytarzu trasy europejskiej E-77. Droga połączy aglomerację trójmiejską, warszawską i krakowską.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk deklarował w zeszłym roku, że cała droga ekspresowa S7 wiodąca od Trójmiasta, przez Warszawę, Kraków do Rabki, a także dwupasmowy odcinek do Nowego Targu będą gotowe na koniec 2023 r


PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy