Kłopoty z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej. Zawieszone spotkania

GDDKiA zawiesiła spotkania informacyjne z mieszkańcami gmin, przez które przebiegać ma planowana Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (OAW). Oficjalnie chodzi o zyskanie czasu na przeprowadzenie "stosownych analiz i możliwych rozwiązań, uwzględniających dotychczas podniesione argumenty merytoryczne i oczekiwania społeczne."

Wstępnie planowane przebiegi Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej
Wstępnie planowane przebiegi Obwodnicy Aglomeracji WarszawskiejGDDKiA

W oficjalnej informacji udostępnionej przez GDDKiA czytamy, że "obecnie projektanci pracują nad opracowaniem Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, którego celem jest wskazanie optymalnych wariantów przebiegu tej drogi.

Spotkania informacyjne zawieszone. Konieczne dodatkowe analizy

Dotychczasowe spotkania informacyjne pokazały (...) potrzebę przeprowadzenia dodatkowych, wieloaspektowych analiz. Dotyczyć one będą m.in. kwestii środowiskowych, społecznych oraz optymalnych powiązań komunikacyjnych, uwzględniających lokalne potrzeby i plany pozostałych inwestorów. Bierzemy przy tym pod uwagę szczególny charakter tej części Mazowsza oraz potencjalną skalę oddziaływania planowanych inwestycji."

W lutym odbyły się spotkania dotyczące odcinka OAW między planowaną drogą S10 (okolice Nacpolska) i drogę krajową nr 92 w okolicy Sochaczewa. Mieszkańcom przedstawiono trzy warianty przebiegu drogi. To właśnie na tych spotkaniach mieszkańcy zgłosili tak dużo uwag, że urzędnicy podjęli decyzję o zawieszeniu dalszych konsultacji, które miały dotyczyć przebiegu OAW między drogą krajową nr 92 a drogą S7 na południe od Warszawy.

Wstępnie planowane przebiegi Obwodnicy Aglomeracji WarszawskiejGDDKiA

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej to duży ring, biegnący nawet kilkadziesiąt kilometrów od Warszawy, którego zadaniem jest odsunięcie ciężkiego transportu drogowego od miasta.

Kiedy pojedziemy Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej?

Jak pierwotnie informowała GDDKiA, przy dobrej współpracy wszystkich zainteresowanych stron, pierwszymi fragmentami Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej moglibyśmy pojechać na przełomie 2027 i 2028 roku, a cała trasa byłaby dostępna do 2035 roku. Obecny etap prac nad inwestycją nie precyzuje dokładnego przebiegu drogi. Określa jedynie korytarze, w których może zostać zlokalizowana.

***

Moto Flesz: 80: Lifting Corolli, zapowiedź Kii EV9, nowy samochód medyczny F1
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas