Już wkrótce nawet osiem pasów na A2. Ale wcześniej pojawią się kamery
Autostrada A2 między Łodzią i Warszawą to jeden z najbardziej uczęszczanych odcinków w naszym kraju. W związku z tym planowana jest rozbudowa trasy o dodatkowe pasy ruchu. Ważną decyzję w tej sprawie wydał wojewoda mazowiecki.

Spis treści:
Autostrada A2 to jedna z najbardziej ruchliwych dróg w Polsce
Autostrada A2 między Łodzią i Warszawą jest jednym z odcinków o największym natężeniu ruchu w naszym kraju. Jak wykazały wyniki ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu, liczba pojazdów przejeżdżających tym fragmentem w ciągu dnia to, w zależności od miejsca i pory, od ponad 50 tys. do blisko 100 tys.
Co więcej, drogowcy spodziewają się, że ruch będzie wzrastał, a w związku z tym rozbudowa jest konieczna, by zapewnić większy komfort podróżowania.
Autostrada A2 będzie rozbudowana. Po trzy lub cztery pasy w każdym kierunku
W związku z tym drogowcy planują rozbudować A2 o dodatkowe pasy ruchu. Na odcinku od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków trasa mieć po trzy pasy (na obu jezdniach) i po cztery pasy od węzła Pruszków do węzła Konotopa. Oprócz tego GDDKiA planuje również wykonanie prac na węźle Łódź Północ na połączeniu autostrad A1 i A2.
Nie chodzi jednak tutaj o rozbudowę (ponieważ na każdej jezdni są trzy pasy ruchu), ale o wymianę nawierzchni i oświetlenia drogi. Drogowcy zapowiadają, że budowa obejmie łącznie 92 km trasy, z czego 89 będzie dotyczyć rozbudowy o dodatkowe pasy, reszta to odcinek na wysokości wspomnianego węzła.
Decyzja wojewody w sprawie rozbudowy A2
Do rozpoczęcia prac konieczne jest jednak uzyskanie decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) od odpowiedniego wojewody. Teraz GDDKiA poinformowała, że stosowne decyzje wydał wojewoda mazowiecki. Dotyczą one dwóch odcinków - jeden rozpoczyna się na granicy województw i kończy ok. 3 km przed węzłem Grodzisk Mazowiecki. Drugi kończy swój bieg na węźle Konotopa.
Drogowcy oczekują jeszcze na wydanie analogicznych decyzji od wojewody łódzkiego. Spodziewają się, że nastąpi to pod koniec tego roku.
W czasie rozbudowy będą dwa pasy, ale i odcinkowy pomiar prędkości
GDDKiA podkreśla, że rozbudowa autostrady będzie jednym z najtrudniejszych i najbardziej skomplikowanych zadań. Wynika to m.in. z faktu, że prace będą prowadzone przy trwającym ruchu drogowym. Co więcej, drogowcy stawiają sobie za cel, by zarówno w kierunku Poznania, jak i Warszawy, kierowcy mogli korzystać z dwóch pasów ruchu. To wiąże się z koniecznością opracowania specjalnej organizacji ruchu. By zmusić kierowców do respektowania ograniczeń, GDDKiA zamierza wprowadzić odcinkowy pomiar prędkości. Podkreślono, że takie rozwiązanie sprawdziło się w czasie budowy autostrady A1 między Tuszynem i Częstochową.