Jest umowa na budowę górskiego odcinka Zakopianki

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała w czwartek umowę dotyczącą budowy jednego z trzech górskich odcinków drogi ekspresowej S7 w Małopolsce. Odcinek o długości 6,1 km między Skomielną Białą i Chabówką zbuduje włoska firma Sallini za ponad 615 mln zł.

Dzięki przebudowie Zakopianki korki przesuną się bliżej Zakopanego
Dzięki przebudowie Zakopianki korki przesuną się bliżej ZakopanegoMarek Podmokly Informacja prasowa (moto)

Jak poinformowała Iwona Mikrut, rzeczniczka krakowskiego oddziału GKKDiA, włoski wykonawca zadeklarował wybudowanie nowego odcinka "zakopianki" w ciągu 22 miesięcy od daty zawarcia umowy. Udzieli też 10-letniej gwarancji jakości.

Na liczącym 6,1 km odcinku od Skomielnej Białej do Chabówki oprócz dwujezdniowej drogi wybudować trzeba m.in. dwa węzły drogowe Skomielna Biała i Zabornia. Na węźle Skomielna będą zjazdy na Wadowice i Nowy Sącz natomiast na węźle Zabornia zjazdy na Nowy Targ i Chyżne.

Przedstawiciele GDDKiA zwrócili uwagę, że górzyste ukształtowanie terenu spowodowało konieczność budowy wielu obiektów inżynierskich. Ponad jedna trzecia tego odcinka drogi ekspresowej czyli ok. 2,3 km poprowadzona będzie na wiaduktach. Powstanie ich 17, w tym najdłuższy, liczący 992 metry, a także cztery małe mostki na ciekach wodnych przy węźle Skomielna. Tam też powstanie Miejsce Obsługi Podróżnych Zbójecka Góra.

Budowa górskiego fragmentu drogi ekspresowej S7 od Lubnia do Rabki została podzielona na trzy osobne przetargi. Według rzecznik krakowskiego GDDKiA podpisanie umów z wykonawcami pozostałych dwóch odcinków planowane jest w kwietniu, po zakończeniu kontroli uprzedniej wyników przetargów przez Urząd Zamówień Publicznych.

Dla około 3-kilometrowego odcinka tunelowego "zakopianki" pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą na wykonawcę wybrano włoską firmę Astaldi, która przedstawiła ofertę opiewającą na blisko 969 mln i zadeklarowała wykonanie inwestycji w 54 miesiące od daty zawarcia umowy. Firma będzie miała za zadanie wybudowanie odcinka tunelowego drogi klasy S długości ok. 3 km, w tym dwukomorowego tunelu o długości ponad 2 km.

Estakada o długości niemal kilometraInformacja prasowa (moto)

Przetarg na 7,6 km odcinek S7 między Lubniem i Naprawą wygrało polsko-ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Altis-Holding z Kijowa. Wykonawca zaoferował, że za prawie 522 mln zł, w ciągu 22 miesięcy od daty zawarcia umowy wybuduje ten odcinek drogi ekspresowej. Na tym fragmencie oprócz dwujezdniowej drogi klasy S, wybudować trzeba m.in. dwa MOP-y: Lubień i Krzeczów oraz 10 obiektów inżynierskich i sześć małych mostków na potoku Krzywańskim.

Droga krajowa nr 7 (na niektórych odcinkach S7) jest jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w Polsce przebiegającym od Gdańska do Rabki-Zdroju. Jej długość wynosi ok. 720 km. Nową trasę w większości zlokalizowano w miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7, czyli w korytarzu trasy europejskiej E-77. Droga połączy aglomerację trójmiejską, warszawską i krakowską.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas