Jak doszło do wypadku na A1? Jest pierwsza rekonstrukcja zdarzenia

Na tym zdjęciu doskonale widać ślady hamowania BMW (ich długość to 168 m), miejsce, gdzie doszło do zderzenia, miejsce uderzenia Kii w bariery (po lewej stronie) i ślady opon obracającego się BMW
Na tym zdjęciu doskonale widać ślady hamowania BMW (ich długość to 168 m), miejsce, gdzie doszło do zderzenia, miejsce uderzenia Kii w bariery (po lewej stronie) i ślady opon obracającego się BMW.

Kolejny tragiczny wypadek. Tym razem sprawca wyszedł cało

Miejsce, w którym zatrzymała się i doszczętnie spłonęła Kia
Miejsce, w którym zatrzymała się i doszczętnie spłonęła Kia.

Jak doszło do zderzenia BMW M8 z Kią na autostradzie A1?

Ujęcie w przeciwną stronę. Miejsce, w którym spłonęła Kia, ślady opon BMW, a u góry zdjęcia widać też miejsce uderzenia BMW w bariery
Ujęcie w przeciwną stronę. Miejsce, w którym spłonęła Kia, ślady opon BMW, a u góry zdjęcia widać też miejsce uderzenia BMW w bariery.
  • Faza 1. Przed wypadkiem BMW jechało lewym pasem ruchu i było hamowane awaryjnie, zjeżdżając na pas środkowy. Długość prawego śladu hamowania to 168 m. Nie do końca ustalony jest tor ruchu Kii. Wstępnie uważa się, że samochód poruszał się jednostajnie, ale nie jest to wersja ostateczna.
  • Faza 2. Zderzenie na pasie środkowym (autostrada ma trzy pasy). BMW uderzyło prawą częścią przodu w lewą część tyłu pojazdu Kia.
  • Faza 3. Pojazd Kia przemieścił się w prawą stronę, uderzając tyłem w barierę energochłonną, wówczas nastąpił zapłon paliwa. Następnie samochód przemieścił się do dalej do pozycji pokolizyjnej.
  • Faza 4. Pojazd BMW przemieszczał się dalej po jezdni ruchem postępowym i obrotowym i około 350 m dalej uderzył w barierę. Po odbiciu od bariery przemieścił się jeszcze na odległość około 50m w stronę Piotrkowa Trybunalskiego.
Po prawej stronie widoczne miejsce uderzenia BMW w bariery. Samochód zatrzymał się około 50 m dalej
Po prawej stronie widoczne miejsce uderzenia BMW w bariery. Samochód zatrzymał się około 50 m dalej.

Kierowca BMW usłyszał zarzuty

Kongres Nowej Mobilności 2023INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?