Duże zainteresowanie budową nowego odcinka drogi S7

12 firm złożyło oferty w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Miechów – Szczepanowice. Najtańsza z nich opiewa na 162,4 mln zł, najdroższa na 286,7 mln zł.

article cover
Wojciech StróżykReporter

Jak poinformował krakowski oddział GDDKiA, teraz rozpoczyna się sprawdzanie złożonych dokumentów. Są spore różnice pomiędzy wykazanymi kosztami i można się spodziewać dodatkowych pytań dotyczących poszczególnych ofert do firm, które je złożyły. Budową tego odcinka trasy zainteresowane są firmy z Polski, ale też z Węgier, Chin, Portugalii i Czech. Liczący zaledwie 5,33 km odcinek między Miechowem a Szczepanowicami to ostatni z fragmentów S7 między Krakowem a granicą województw małopolskiego i świętokrzyskiego, który nie ma wyłonionego wykonawcy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na projekt i budowę z końcem kwietnia. Zwycięzca przetargu będzie musiał zaprojektować i wykonać dwujezdniową drogę ekspresową od węzła Miechów do węzła Szczepanowice (bez węzłów) wraz z obiektami inżynierskimi, towarzyszącą infrastrukturą i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu oraz uzyskać niezbędne dla tej inwestycji, wymagane prawem opinie, uzgodnienia, pozwolenia i decyzje. Przebudowane zostaną istniejące drogi kolidujące z S7, powstanie infrastruktura dla pieszych i rowerzystów oraz przejazdy i wjazdy awaryjne na S7. W ciągu drogi ekspresowej powstanie pięć wiaduktów, z których jeden będzie pełnił również funkcję przejścia dla zwierząt. Przebudowane zostanie istniejąca infrastruktura podziemna i nadziemna. Wszyscy uczestnicy przetargu zadeklarowali, że zrealizują inwestycje w ciągu trzech lat (36 miesięcy od daty zawarcia umowy). Do czasu robót nie będą wliczane okresy zimowe od 15 grudnia do 15 marca. Przedłużenie prac na etapie przygotowania dokumentacji i uzyskiwania decyzji środowiskowej dla odcinka Miechów - Szczepanowice spowodowane było przez odwołania kierowane do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska i sądu przez część mieszkańców Poradowa, niezadowolonych z zaproponowanych wariantów przebiegu drogi. Odcinek S7 Miechów - Szczepanowice jest częścią 55,6-kilometrowej trasy S7, która została podzielona na krótsze odcinki realizacyjne: Moczydło - Miechów (18,7 km), Miechów - Szczepanowice (5,3 km), Szczepanowice - Widoma (13,1 km) i Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta 18,3 km). Najbardziej zaawansowane są obecnie prace na odcinku S7 Szczepanowice -Widoma, gdzie prace trwają od września 2019 roku. W poniedziałek wbito pierwszą łopatę na odcinku Miechów - Moczydło, gdzie mają wkrótce ruszyć prace przygotowawcze. W pierwszej kolejności wyburzone zostaną budynki wykupione i opuszczone przez mieszkańców. 20 lipca wojewoda małopolski przekazał GDDKiA zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla odcinka od węzła Widoma do węzła Igołomska. W granicach Krakowa droga będzie mieć dwie jezdnie z trzema pasami ruchu w obu kierunkach, powstaną też cztery węzły, w tym węzeł Mistrzejowice, do którego włączona będzie północna obwodnica Krakowa. GDDKiA przekazało w poniedziałek plac budowy wykonawcy tego odcinka. Po zakończenie budowy drogi ekspresowej S7 w województwie małopolskim kierowcy będą mogli w komfortowych warunkach przejechać pomiędzy Krakowem i Warszawą, a czas przejazdu powinien skrócić się do ok. 2,5 godziny. Droga S7 jest częścią międzynarodowej drogi europejskiej E77 przebiegającej od Gdańska przez Warszawę do granicy państwa ze Słowacją w miejscowości Chyżne.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas