Co dalej z autostradą A1? Kiedy do Katowic?

"Puls Biznesu" informuje, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad , będzie przekonywać Eurostat, by trasy do Katowic nie wliczać w dług publiczny.

Jeśli się uda, zielone światło dostaną też inne projekty Partnerstwa Publiczno-Prywatnego - czytamy w gazecie.

"Puls Biznesu" wyjaśnia, że partnerstwo miało być lekiem na kryzys, a inwestycje w tym modelu miały zastąpić wygasające kontrakty finansowane przez instytucje rządowe. Niestety marzenia zniweczył Eurostat, który zalecił wliczać PPP w dług i w deficyt publiczny. Zniszczył tym samym plany Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która w ramach partnerstwa chciała zbudować trasę A1 Tuszyn-Pyrzowice.

Teraz - jak czytamy w "Pulsie Biznesu" - dyrekcja podejmuje próbę, by przekonać Eurostat do niewliczania A1 w budżetowe zobowiązania. Dziś w Luksemburgu odbędzie się spotkanie w tej sprawie. "Zaproponujemy do realizacji w PP krótszy odcinek oraz skrócimy okres trwania koncesji" - mówi gazecie szef GDDKiA Lech Witucki.

Reklama
IAR/PAP
Dowiedz się więcej na temat: puls | co dalej
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy