Banalny błąd kierowców na przejazdach. 2000 zł mandatu to najmniejszy problem

Kierowcy popełniają na przejazdach kolejowych wiele bardzo niebezpiecznych błędów
Kierowcy popełniają na przejazdach kolejowych wiele bardzo niebezpiecznych błędówANDRZEJ ZBRANIECKIEast News

Dlaczego wypadki na przejazdach kolejowych są tak groźne i kosztowne?

Najczęstsze błędy na przejazdach kolejowych

Jak postępować na przejazdach kolejowych?

  • Zbliżając się do przejazdu kolejowego skoncentruj się, zaprzestań rozmów z pasażerami, zwolnij i uważnie się rozejrzyj, będąc przygotowanym do natychmiastowego zatrzymania samochodu. Jeśli nie widzisz dokładnie torowiska z obu stron, koniecznie zatrzymaj się przed przejazdem.
  • Obowiązkowo zatrzymaj się przed przejazdem, jeśli umieszczony jest przed nim znak STOP.
  • Nigdy nie wjeżdżaj na przejazd, jeśli zapaliły się czerwone migające sygnały, nawet jeśli zapory są jeszcze podniesione. Za chwilę opuszczą się i utkniesz na przejeździe.
  • Jeżeli już utkwiłeś pomiędzy zaporami (dobry kierowca nigdy nie powinien dopuścić do takiej sytuacji), to nie wahaj się wyłamać zapory. Zapory są tak skonstruowane, że można je wyłamać nawet ręką. Staraj się jak najszybciej zjechać z przejazdu, bo za chwilę może uderzyć w ciebie pociąg!
  • Nigdy nie objeżdżaj półzapór. Ile na tym zyskasz? Dwie minuty? Czy są one cenniejsze od twojego życia?
  • Nie wjeżdżaj na przejazd, jeżeli nie jesteś pewien, że będziesz mógł z niego zjechać. Jeżeli za przejazdem utworzył się zator, to czekaj przed przejazdem, nawet jeśli zapory są podniesione i sygnalizacja wyłączona.
  • Nigdy nie podejmuj ryzyka wjechania na przejazd, jeżeli kierujesz długim pojazdem, np. ciągnikiem z naczepą, a przejazd jest tak usytuowany, że mógłbyś zawiesić się na nim podwoziem.
  • Przed przejazd przejeżdżaj bez zmiany biegów, odpowiedni bieg należy włączyć przed przejazdem.
  • Jeżeli silnik zgasł na przejeździe i nie daje się uruchomić, pamiętaj, że awaryjnym sposobem jest uruchomienie rozrusznika przy włączonym biegu i wówczas istnieje możliwość przemieszczenia samochodu do przodu o kilka metrów.
  • Jeżeli z jakichkolwiek przyczyn utkwiłeś na przejeździe, np. z powodu awarii i pojazd nie daje się uruchomić, natychmiast nakaż opuszczenie go swoim pasażerom i sam również oddal się od samochodu. Nie wolno do końca próbować uruchomić silnika! Weź ze sobą telefon i próbuj zadzwonić pod numer 112 podając numer przejazdu, na którym to się zdarzyło.
  • Pamiętaj, że wyłamanie zapory na wielu szlakach kolejowych powoduje uruchomienie sygnalizacji dla maszynisty, która ostrzega go, że sytuacja na najbliższym przejeździe nie jest czysta i należy wdrożyć nagłe hamowanie. Być może w ten sposób zdołasz zapobiec wypadkowi.
  • Pamiętaj, że po otwarciu przejazdu wolno na niego wjechać dopiero wtedy, gdy zapory podniosą się całkowicie i sygnalizacja świetlna wyłączy się.

Co oznacza wypadek na przejeździe dla maszynisty pociągu?

Jak poprawić bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych?

Fabryka samochodów w Tychach. Dyrektor Tomasz Gębka zdradza, jaka przyszłość czeka zakład i jak import aut z Chin wpłynie na przemysł motoryzacyjny w EuropieINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?