X5 myśli na wyrost...

Od jesieni 2003 BMW X5 pojawi się w sprzedaży w nowej wersji. Pierwszy samochód klasy Sports Activity Vehicle - po czterech latach od debiutu rynkowego otrzyma wiele nowości - zarówno technicznych, jak i wizualnych.

Nowy, inteligentny system rozdziału napędu 4x4 xDrive, nowe, jeszcze mocniejsze silniki i przedefiniowanie charakterystycznych cech stylistycznych to najważniejsze elementy odświeżenia modelu.

X5 otrzyma dwa nowe silniki: 4,4-litrowy benzynowy V8 i 3,0-litrowy rzędowy, 6-cylindrowy wysokoprężny z zasilaniem Common Rail. Od wiosny 2004 dojdzie jeszcze przepotężna wersja X5 - 4.8is.

Pojawi się także całkowicie nowy, inteligentny system napędu na cztery koła xDrive, który umożliwia bezstopniowe i stałozmienne rozdzielanie siły napędowej pomiędzy przednią i tylną oś z niespotykaną do dziś szybkością.

xDrive działa szybciej niż inne systemy, ponieważ w każdej sytuacji potrafi "myśleć na wyrost". Wykorzystuje do tego nie tylko czujniki w kołach, które sygnalizują buksowanie poszczególnych kół, ale także dane gromadzone przez czujniki systemu stabilizującego DSC. I tak np. czujniki żyroskopowe (badające ruch obrotowy pojazdu) oraz wychylenia kierownicy dostarczają mu informacji o chwilowym stanie samochodu. Dzięki nim np. przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów xDrive jest w stanie w każdym momencie rozdzielać moc między osie w sposób optymalny, zdecydowanie minimalizując tym samym wszelkie skłonności do nad- lub podsterowności.

Reklama

Nastąpiłytakże zmiany w wyglądzie. Przednia część samochodu aż do słupków szyby została całkowicie przestylizowana. Od nowa ukształtowano wloty powietrza. "Nerki" są teraz większe, bardziej dostojne. Podwójne reflektory otrzymały dynamiczniej uformowane kontury zewnętrzne i wraz z bardziej zaokrąglonymi lampami kierunkowskazów lepiej dopasowane są do nowej linii modelowej BMW.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BMW | inteligentny | czujniki | BMW X5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy