Szwedzi chcą Chińczyków!

Rzadko piszemy w naszym serwisie o premierach autokarów, ale tym razem okazja jest wyjątkowa.

Scania touring
Scania touringInformacja prasowa (moto)

Jedna z dominujących na europejskim rynku firm produkujących tego typu pojazdy - szwedzka Scania - zaprezentowała właśnie swoje najnowsze dziecko - zupełnie nowy autokar turystyczny o nazwie Touring.

Wóz opracowany został wspólnie z nowym partnerem strategicznym Scanii - chińskim producentem nadwozi autobusowych Higer. Współpraca obu producentów to przedsięwzięcie czysto komercyjne, w którym Higer pełni rolę doświadczonej firmy zabudowującej, zaś Scania dostarcza podwozia i wiedzę dotyczącą wymagań międzynarodowych klientów.

Informacja prasowa (moto)

Zespołowi szwedzkich stylistów, wspólnie z Higer, udało się zaprojektować autokar o charakterystycznych dla Scanii cechach. Co ciekawe, produkcja nowego modelu ulokowana zostanie w Chinach, pierwszy raz w historii branży autobusowej, pojazdy wyprodukowane w tym kraju trafią na rynek całego świata. Fabryka Higer w Suzhou (Szanghaj), działa od 1998 r. Przy zatrudnieniu 4000 osób jej zdolność produkcyjna wynosi 18 000 autobusów rocznie. Scania nawiązała współpracę z Higer pięć lat temu. Z myślą o montażu touringa i innych nowych modeli Scanii, w 2006 r. wybudowano nowy, odrębny wydział montażowy. Docelowa zdolność produkcyjna wydziału to 3000 autobusów rocznie.

Fani charakterystycznych dla Scanii, hiszpańskich nadwozi firmy Irizar nie mają powodów do zmartwień. Model touring pozycjonowany jest niżej, niż irizar century, szczytem oferty turystycznej pozostanie model irizar PB. Najnowsze dziecko mierzy 12 metrów długości, jego wysokość to 3,80 cm (o 5 cm mniej, niż irizar PB). Nadwozie mieści 49 pasażerów, kierowcę i pilota. Wyposażono je, podobnie jak większość autokarów, w dwa pojedyncze drzwi w przedniej i środkowej części karoserii.

Informacja prasowa (moto)

Za napęd odpowiada 13 litrowa jednostka Scanii rozwijająca moc 400 KM (spełniająca wymogi Euro 5). Moment obrotowy przenoszony jest na wyposażoną w bliźniacze opony tylną oś, za pośrednictwem nowej, dwunastobiegowej, zautomatyzowanej przekładni typu opticruise. Zgodnie z przepisami Unii Europejskiej, autokar wyposażony jest również w retarder produkcji Scanii.

Auto ma pojawić się na drogach z początkiem 2010 roku. W pierwszym etapie planowana sprzedaż wynosić ma ok. 500 wozów rocznie. Pierwsze egzemplarze trafią na rynki Europy środkowej. Następnie oferta ma zostać rozszerzona o kolejne rynki. Scania nie ukrywa, że dzięki nowemu modelowi ma zamiar powalczyć o klientów również w tak egzotycznych miejscach, jak Bliski Wschód czy Afryka.

PR

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas