Skody testowane na Krymie

Skoda Auto odświeżyła fabię i roomstera.

Oba modele, będące, jak podkreślają przedstawiciele producenta, "filarami sukcesu" czeskiej marki, otrzymały nowe oblicza, które powodują (by pozostać w klimacie języka specjalistów od PR), że samochody te "emanują jeszcze większą pewnością siebie".

Polscy dziennikarze, a wśród nich przedstawiciel INTERIA.PL, mieli okazję sprawdzić to na Krymie. Testowane w okolicach Jałty, Ałuszty, Bałakławy i Symferopola auta spisały się lepiej niż dobrze.

Już wkrótce u nas szersza relacja z tej interesującej pod wieloma względami podróży, w tym odpowiedź na pytanie, jak się jeździ na czarnomorskim wybrzeżu Ukrainy i czy warto wybrać się tam własnym samochodem. Na razie kilka słów o face liftingu najmniejszych skód.

Reklama

Całkowicie od nowa zaprojektowano przednią część wspomnianych pojazdów. Dzięki sprytnemu zabiegowi - przesunięciu na zewnątrz soczewek przednich reflektorów - udało się osiągnąć efekt optycznego poszerzenia sylwetki. Spore zmiany przeszły także wnętrza aut, które zyskały dzięki nim na elegancji. W poddanej face liftingowi fabii II i roomsterze montuje się teraz kierownice, znane z octavii i yeti. W ofercie pojawiły się nowe kolory nadwozia i nowe wzory tapicerek, a przede wszystkim nowe jednostki napędowe.

Fabia jest obecnie dostępna z 5 silnikami benzynowymi i trzema wysokoprężnymi. Klienci zainteresowani roomsterem mogą wybierać spomiędzy trzech benzynówek i tyluż diesli.

Skoda, wzorem innych producentów, postawiła na modny ostatnio downsizing, czyli zmniejszanie pojemności silników i wykorzystywanie turbosprężarek. Fabia II hatchback z motorem 1.2 TSI 105 KM, ma, według danych fabrycznych, osiągać prędkość 100 km/godz. w ciągu 10,1 sekund, rozpędzając się maksymalnie do 191 km/godz. i spalać średnio 5,3 l benzyny na 100 km.

Sporo nowości znajdziemy także na liście wyposażenia. Na szczególną uwagę zasługuje siedmiobiegowa skrzynia DSG, nawigacja Amundsen i system audio, wyposażony w bogaty zestaw złączy.

Ceny? Najtańsza fabia II hatchback (1.2 60 KM junior) kosztuje 33 500 zł, najdroższa (1.6 TDI DPF 105 KM comfort) - 61 500 zł. Najtańszego roomstera (1.2 70 KM roomster) można kupić za 45 450 zł, zakup najdroższego (1.6 TDI CR DPF 105 KM sport) to wydatek 71 300 zł.

(Uwaga: wszystkie ceny podajemy za oficjalnym cennikiem Skody Auto, bez uwzględnienia aktualnych promocji i dopłat za wyposażenie dodatkowe).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Krym | testowanie | auto | Skoda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy