Skoda nie zamarza!
Problem zamarzających silników produkowanych przez koncern Volkswagen nie stanowi problemu dla samochodów marki Skoda.
W samochodach Skoda Fabia i Skoda Octavia, wyposażonych w produkowane przez koncern Volkswagen silniki o pojemności skokowej 1.4/55kW i 1.4/74kW w ciągu ostatnich 24 miesięcy czeski producent odnotował 39 przypadków tzw. zamarzania. Dotyczyło to jednak samochodów eksploatowanych w ekstremalnych warunkach klimatycznych, a więc przy niskich temperaturach otoczenia. Nie było natomiast takich problemów z żadnym samochodem sprzedanym w Polsce.
Z powodu dużego mrozu mogą ulec zatarciu silniki. Zatarcia występują z powodu tworzenia się korków lodowych w magistrali olejowej. Może się to zdarzyć tylko przy ekstremalnie niskich temperaturach w pojazdach eksploatowanych na krótkich odcinkach. Natomiast przy dostatecznie rozgrzanym silniku kondensat wody odparowuje i powstanie oblodzenia jest wykluczone. W przypadku samochodów marki Skoda dotyczy to tylko niewielkiego promila całej produkcji.
W silnikach Skoda 1.0/37kW i 1.4/44kW montowanych do samochodów Skoda Fabia ten problem nie pojawia się wcale. Natomiast wszystkie silniki produkowane przez koncern Volkswagen zostały zmodyfikowane i problem ich zamarzania nie ma prawa obecnie się gdziekolwiek pojawić.