Primera numer 1
Wczoraj w fabryce Nissana w Sunderland linię montażową opuściła pierwsza primera. Była to wersja z kierownicą po lewej stronie, a więc przeznaczona na eksport, w kolorze "szarym techno" z benzynowym silnikiem o pojemności 1800 ccm. Tym samym Nissan rozpoczął seryjną produkcję nowego samochodu, który stać się ma - według przewidywań przedstawicieli koncernu - przebojem na rynku pojazdów segmentu D. Czy tak się stanie? O tym przekonamy się za kilka miesięcy. W Polsce nowa primera zadebiutuje na wiosnę przyszłego roku.
Primera pojawi się w Polsce w czasie ogromnego kryzysu na motoryzacyjnym rynku. Jednak mimo tej trudnej sytuacji wyrażającej się ogromnym spadkiem popytu na samochody, zainteresowanie modelami Nissana jest dość duże. Powodzeniem cieszą się zwłaszcza modele Almera i Terrano II. Sprzedaż pojazdów Nissana spadła jedynie o 12,13% w wyniku czego Nissan zwiększył swój udział w rynku prawie o 30%.
Spektakularne sukcesy odnosi Almera. Chociaż spadek w segmencie C był szczególnie dotkliwy - w ciągu pierwszych 10 miesięcy 2001 roku sprzedano blisko o 40% mniej pojazdów w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego - sprzedaż Almery wzrosła o 14.7%, dzięki czemu udział w segmencie zwiększył się blisko dwukrotnie (o 93.7%)! Z wynikiem 3416 pojazdów w okresie styczeń-październik, Almera jest najlepiej sprzedającym się japońskim autem w segmencie.
Nissan notuje także dobre rezultaty sprzedaży aut z napędem na 4 koła. Sprzedaż Terrano II utrzymuje się od miesięcy na stałym, niezwykle wysokim poziomie. W ciągu pierwszych 10 miesięcy bieżącego roku sprzedano o 105% więcej tych cenionych pojazdów terenowych. Tym samym zwiększył on swój udział w sektorze pojazdów 4x4 aż o 130% w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Sądzić należy, że pojawienie się nowej primery jeszcze bardziej poprawi sytuację Nissana na polskim rynku.