Oto nowy Mercedes Vito. Podobny do starego, ale inny
Mercedes oficjalnie zaprezentował dziś nowego Vito - użytkową wersję klasy V. Chociaż - na pierwszy rzut oka - samochód niewiele różni się od poprzednika, w rzeczywistości mamy do czynienia z całkowicie nowym pojazdem.
Ładowność nowego Vito to 1369 kg. Auto oferowane będzie w trzech różnych długościach (4895 mm, 5140 mm, 5730 mm) i dwóch rozstawach osi. Maksymalna wysokość przestrzeni ładunkowej to 1910 mm.
By przystosować pojazd do dużych obciążeń - w stosunku do klasy V - dokonano kilku zmian w zawieszeniu. Inne są m.in. sprężyny i amortyzatory.
Wszystkie egzemplarze wyposażone będą w cztery hamulce tarczowe, czujniki ciśnienia w oponach i system adaptive ESP. Na liście wyposażenia znaleźć się też mają system monitorujący zmęczenie kierowcy (Attention Assist) oraz eliminujący wpływ bocznych podmuchów wiatru (Crosswind Assist). Lista opcji zawiera m.in. reflektory LED z doświetlaniem zakrętów oraz systemy asystenta pasa ruchu i parkowania.
W zależności od preferencji nabywcy, samochód może być wyposażony w napęd na tylne lub przednie koła. Podstawowy model z napędem przedniej osi - Vito 109 CDI - wyposażony będzie w wysokoprężny silnik 1,6 l o mocy 88 KM. Jego mocniejsza odmiana - 111 CDI - dysponuje mocą 114 KM.
Odmiany z napędem tylnej osi sprzęgane będą z mocniejszymi jednostkami napędowymi o pojemności 2,15 l. Najsłabsza wersja - Vito 114 CDI - rozwija moc 136 KM. Klienci mają też do wyboru: Vito 116 CDI o mocy 163 KM oraz Vito 116 CDI BlueTEC rozwijające 190 KM. Standardowo jednostki napędowe współpracować będą z sześciostopniowymi, ręcznymi skrzyniami biegów. Najmocniejsza odmiana otrzyma 7-stopniową, automatyczną przekładnię, która - jako opcja - pojawi się też na liście wyposażenia modeli 114 CDI i 116 CDI.