Nowość z Polski. Caddy 2011
Volkswagen wprowadzi niebawem na rynek nową generację produkowanego w Poznaniu caddy.
Sześć nowych silników TDI i TSI, całkowicie nowa konfiguracja serii wyposażenia, inna stylistyka przodu nadwozia w stylu amaroka
i aktualnej generacji T5, wyższa jakość wykończenia wnętrza z dającymi się wymontować siedzeniami drugiego rzędu oraz niższe koszty eksploatacji to najważniejsze zmiany. Na całym świecie trzecia generacja caddy w ciągu 6 lat (2004 - 2010) znalazła ponad 800.000 nabywców.
Nowy caddy wyposażony jest seryjnie w ESP. Opcjonalnie będzie dostępny z 6- i 7-biegowymi przekładniami dwusprzęgłowymi (DSG) oraz z systemem ułatwiającym ruszanie pod górę. Nowa generacja tego auta będzie oferowana również z przedłużonym rozkładem osi (Maxi) i - jako jedyny model w tym segmencie - z napędem na wszystkie koła. 4MOTION będzie dostępny zarówno dla caddy, jak i caddy maxi.
Po raz pierwszy w obu modelach drugi rząd siedzeń będzie można całkowicie wymontować. W przypadku 5-osobowego caddy powstanie w ten sposób (przy załadowaniu pod dach) przestrzeń o pojemności do 3.030 litrów; w Caddy Maxi pojemność ta wyniesie 3.880 litrów. Nowym rozwiązaniem jest pakiet Flexsitz-Plus dla caddy maxi, który pozwala na przedłużenie długości przestrzeni ładunkowej (po stronie pasażera) do ponad trzech metrów. Równocześnie pojemność wzrasta do 4,7 m3, co jest najlepszym wynikiem w tej klasie. Opcjonalnie będzie można zamawiać Caddy w nowej wersji z trzecią kanapą, czyli z siedmioma miejscami siedzącymi (seryjnie w Caddy Maxi Trendline i Comfortline).
Caddy z Polski otrzyma sześć silników, oferowanych w tym modelu po raz pierwszy. Silniki wysokoprężne z czterema zaworami na cylinder i z turbodoładowaniem (TDI) rozwijają moc 55 kW/75 KM, 75 kW/102 KM, 81 kW/110 KM i 103 kW/140 KM. Wszystkie TDI pracują z bezpośrednim wtryskiem Common Rail i są seryjnie połączone z filtrem cząstek stałych.
Opcjonalnie silnik TDI 102 KM będzie występował z 7-biegową DSG. Dla mocniejszego, 140-konnego TDI dostępna będzie specjalnie przystosowana 6-biegowa DSG. TDI o mocy 110 KM będzie oferowany wyłącznie jako 4MOTION.
Najoszczędniejszą wersją będzie caddy 1.6 TDI BlueMotion Technology (75 kW/102 KM). Średnie spalanie wynosi 4,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (furgon). Odpowiada to emisji CO2 na poziomie 129 g/km oraz redukcji zużycia paliwa o 0,6 litra w porównaniu z poprzednikiem.
W nowym Caddy oferowane będą także dwa nowe silniki TSI. Obie jednostki napędowe pod względem technicznym charakteryzują się między innymi turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem. Z pojemności 1,2 litra te oszczędne czterocylindrowe silniki rozwijają moc 63 kW/86 KM i 77 kW/105 KM.
Kolejnym silnikiem dla caddy i caddy maxi jest przejęty od poprzednika wariant na gaz ziemny 2.0 EcoFuel (CNG) o mocy 80 kW/109 KM.