Mercedes SuperMarką

Proszeni o wskazanie najlepszych marek na rynku motoryzacyjnym, Polacy wskazali ich aż 47. Zdecydowanie najpopularniejszy okazał się być jednak Mercedes-Benz, wskazywany przez co trzeciego respondenta.

Projekt SuperMarka polskiego rynku - inicjatywa Target Group Badania i Doradztwo, członka Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii - ma na celu sprawdzenie, które z marek są najbliższe konsumentom, najbardziej przez nich cenione i z którymi konsumenci czują największą więź emocjonalną.

Badanie polegające na telefonicznym wywiadzie z użyciem komputera przeprowadzono w dwóch falach na losowej próbie 1.000 Polaków w wieku 18-50 lat, mieszkających w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. W pierwszej części 500 respondentów wymieniło najlepsze według nich marki w sześciu z siedmiu badanych kategorii (oprócz mediów): telekomunikacja, artykuły spożywcze, kosmetyki, AGD/RTV/Telefon, motoryzacja, parafarmaceutyki, finanse/banki/ubezpieczenia. Polacy wymienili tu spontanicznie aż 394 marki, które uważają za najlepsze w swoich kategoriach.

Reklama

W drugiej części badania wymienione wcześniej marki zostały poddane szczegółowej ocenie.

W kategorii "Motoryzacja" znalazło odbicie przekonanie respondentów, że samochód we współczesnym świecie jest nie tylko produktem spełniającym potrzeby funkcjonalne, ale też produktem spełniającym potrzeby emocjonalne: podkreślenie własnej indywidualności, statusu, prestiżu i stopnia samorealizacji.

Mercedes - 35.6 procent wskazań, BMW - 24.6, Opel - 23.4, Audi - 22.0, Ford - 19.8, Volvo - 19.2, Toyota - 14.2, Subaru - 12.8, Honda - 11,2, Porsche - 11,0.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: motoryzacja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy